Inn foly mentn
(Maloja-Innsbruck, 2025.08.14.-2025.08.20.)
Szami
Az ltalunk bejrt tvonal:


Ezt a trt – szgezzk le – Hege tallta ki. tervezte, vette a knyvet, ksztette a tervezett tvonalhoz a track-et, rta ssze a ltnivalkat. Persze, ez mskor is gy trtnik a trinknl, de azrt nem egyszer volt mr olyan, hogy az alaptletet n talltam valahol, aztn a tbbit Hege tette hozz. Ez nem olyan volt. Itt az alaptlet is Heg. 😊
Ahogy megtalltuk ennek a trnak az tvonalt/lerst/fotit a neten, Hege elkezdett kattogni, prgni rajta. Netrl vadszta ssze, merre lenne j menni, kzben megrendelte a vonatkoz trkpet, ksztette a tracket. Mikor megjtt a knyv, azzal sszevetette a mr elksztett tvonalat, majd jtt a leghosszabb idt ignyl feladat: kirni az tvonal menti teleplsek nevt, a netrl sszeszedni az adott helyhez tartoz ltnivalkat. Mikor ezzel elkszlt, jtt a kvetkez fzis: n olvasom a knyvet, s kiegsztjk a mr meglv informcikat az ott talltakkal.
Eldntttk, hogy idn ezt a trt fogjuk megcsinlni (tbb is csre van tltve mr a rendszerben), gy jtt a kvetkez szakasz. Kitallni a konkrt dtumot az indulsra, leosztani a napi tvokat (ltnivalk fggvnyben), szllsokat keresni, transzferbuszra helyet foglalni. Eddig mg mondhatni egyszer is volt az egsz. Aztn jtt a fekete leves.
gy terveztk ezt a trt, hogy nem fogunk autzni. Egyszerbbnek, knyelmesebbnek, s taln mg olcsbbnak is tnt a tmegkzlekeds. Teht vegyk meg a vonatjegyeket.
Termszetesen elre mr azt is kinztk, melyik vonattal mennnk s jnnnk. Mindezt mg valamikor janur-februrban szerveztk, annyira elre minden foglalhat, kivve vast. Azt eleinte gy kb. havonta nzegettk, hogy megnyitottk-e mr az rtkestst, mg vgl…
Mjus 31-n elkezdtk a jegyeket megvenni, amit jnius 25-n mr sikerlt is befejezni. 
Az alapkoncepci az volt, hogy cstrtk reggel indulunk itthonrl, a 6:40-es osztrk vast ltal zemeltetett jrattal, mert az tszlls nlkl, 7 ra alatt kint van Innsbruckban. Ott alszunk egyet, majd msnap – pnteken – megynk tovbb Malojig, Svjcba, egy buszos transzferrel, ami 11-kor indul. Jobban szerettnk volna inkbb valami jszakai vonattal utazni, de nem volt rtelmes jrat gy, hogy ezt a transzfer-csatlakozst el tudjuk rni, ezrt dntttnk a plusz egy napi szlls mellett. (Hazafel hasonlkpp, csak alvs nlkl, dleltt mg tekernk, aztn Innsbruckbl 14:16-kor indul, tszlls nlkli vonattal akartunk hazajnni Pestre.)
Hogy mirt tartott ilyen sokig a jegyek megvsrlsa? Elszr is: a hazattal kapcsolatban minden klappolt, a MV oldaln meg tudtunk venni mindent. rtsd: menet-, hely-, kerkpr-, kerkprhelyjegy. Kifel azonban kizrlag a menetjegy volt elrhet, s nem igazn rtettk, mirt. Hege a nemzetkzi jegypnztrral is beszlt, de azok sem lttak mst a sajt rendszerkben. Viszont azt javasoltk, hogy a menetjegyet vegyk meg, mert az most mg relatve olcs, minl kzelebb kerlnk majd az utazs dtumhoz, annl drgbb lesz. A tbbi jegy, amire szksgnk lesz, fix ras, szval ksbb brmikor is kerl fel a rendszerbe, ugyanannyirt fogjuk tudni megvsrolni. Hallgattunk a tancsra, beszereztk azt is.
Aztn pedig jtt a nyglds, ksbb idegeskeds: mi van mr a jratokkal, hogy jutunk ki? Ha nem lesz, B tervknt persze ott a kocsi, de ezek a vonatjegyek termszetesen nem visszavlthatak, szval buktunk volna egy csom pnzt. Eleinte mg nem is aggdtunk klnsebben, de aztn ahogy mlt az id s nem trtnt semmi elrelps, egyre idegesebbek lettnk. Fknt n. Napi szinten nztk prhuzamosan a MV, valamint az BB oldalt, hvtuk a nemzetkzi jegypnztrt, de semmi. Ksbb nekilltam szisztematikusan nzni a rendszert (az utazs dtumhoz kpest idben visszafel s htrafel minden napra egyenknt rkeresve), mi a franc van. Arra jttem r, hogy van egy kb. kthetes idablak, amikor ez a vonat nem kzlekedik. Miaf.sz? Eltte van jegy (csak mr elfogyott), utna is van jegy (a hazat ezen az idablakon kvl esik, ezrt arra mr van is jegynk). Kiutazsunk viszont beleesik ebbe a kb. kt htbe. Ettl mg idegesebb lettem persze. Vgl kirtk, hogy Salzburg s Kufstein kztt a nmet vast plyafeljtsi munklatokat vgez ekkor, ezrt nem lehet venni (buszos ptls kerkprral meg ugye nem jtszik). Frank, jl belepacsltunk! Ekkor elkezdtem klnfle varicikkal keresni, pl. Mnchenen, Ljubjann t, kiterjesztettem mr a nmet vastra is, de semmi rdemi! Egy remnysugaram volt, hogy mg mindig lttunk olyan jratokat az BB oldaln, amire nem rtk, hogy nem kzlekedik, de aktulisan nem volt r elrhet helyjegy. Innentl mr volt, hogy napi ktszer, hromszor is rnztem az oldalra. Mg vgl, t-dm! A htrs, tszlls nlkli vonatozs helyett lett egy olyan verzi, hogy Salzburgig vonat (kb. 5 ra), aztn vrakozs a csatlakozsra (kb. 2 ra), majd vonattal Innsbruckig (kb. 4 ra). Nem pp idelis, de legalbb van jegy, kijutunk. Azonnal megvettem mindent! Persze gy is buktunk valamennyi pnzt (hisz az eredeti Innsbruckig szl menetjegyet csak Salzburgig tudtuk hasznlni), meg sok rt is, de kirnk, mg egszen emberi idben, s nekivghatunk az idei nagy kalandnak! Hurr nyaralunk!
Volt mg egy szl, ami hasonlan kzdelmes volt szmomra, mint a vasti jegyek megvsrlsa. Mg a szervezs szakaszban, mikor azt hittk, hogy kifel is kirnk ht ra alatt, mondta Hege (jogos felvets!), hogy baromi hossz lesz ez az utazs, kne vinni knyvet, hogy legyen mivel eltni az idt. n erre nem gondoltam, de az tletet jnak tartottam. Csakhogy! Mi alapveten mind a ketten e-book-ot olvasunk. Pont azrt, mert rzkeny jszg, a kerkpros tra meg nem felttlen finomkod s biztonsgos egy ilyen szerkezetnek, nem szoktuk magunkkal vinni. Radsul ahogy magamat ismerem, tutira meg is srlt volna. Hege gy dnttt, kockztat, jn az e-book-olvasja vele. n ezt nem mertem, teht paprknyv. J, de mit. Pr nap mlva egyik kollganm ajnlott egy knyvet az irodban, ami nagyon megtetszett. Elkezdtem keresni, hogy ltezik-e nmet fordtsban. s igen! J, de honnan rendeljem? Talltam egy nmetorszgi oldalt, ahol forgalmaznak hasznlt knyveket, tbbek kztt ezt is, plusz megtalltam nluk azt a msik kt ktetet is, amit mr korbban kinztem, de mg nem szereztem be. Nosza, rendels. Vrhat szllts a visszaigazols szerint 3-5 munkanap. Rendben! Eltelt az t is, csomag sehol, rtam nekik. Extra esetben akr tz munkanap is lehet, trelmet krnek. Eltelt a tz munkanap, semmi, rtam nekik. A csomagot k gy adjk fel, hogy nincs hozz nyomkvets, nem tudnak utnanzni, s amg harminc munkanap nem telik el, nem tudnak intzkedni. Eltelt, semmi, jra rtam. Kldtek egy nyomtatvnyt, tltsem ki, rjam al, scanneljem be, kldjem vissza, akkor tudnak tenni brmit… Nagyon sajnljk, hogy nem kaptam meg a csomagot, hozzjuk sem rkezett vissza, gy felttelezhet, hogy elveszett, de nagyon rlnnek, ha adnk nekik mg egy eslyt, s jra rendelnk. Most termszetesen a teljes sszeget visszakapom.
Paprozst elintztem, vrok. A pnz pr nap mlva tnyleg befutott. Legyen, jra rendeltem. A trtnet lefutsa teljesen megegyezik az els felvonssal. Vgl mshonnan rendeltem meg, s hrom nap alatt megkaptam…
Szval minden sszellt, jhet a vrva vrt tra!
De induls eltt szk kt httel jtt mg egy csavar. Mikor mr az idjrs elrejelz applikcik ltal ltott idintervallumba beleesett az induls napja, kvncsisgbl rnztem, mi vr majd rnk. s ekkor jtt a hideg zuhany. Sz szerint! Vrhat hfok hajnalban 2, nappal 16 fok. Ne mr, augusztus, nyr, hguta kne legyen! rtem n, hogy 1800 m magassgban kezdjk a trt, de akkor is! Innentl naponta nztk az elrejelzst, mire szmtsunk, hogyan kell a csomagba pakolni. Napokig fontolgattuk, milyen meleg ruht vigynk, ugyanis nem lesz ksraut a seggnk alatt, ami a csomagokat szlltan, mindennek el kell frnie a mlhazskokban, s azrt a tli cuccok nagy helyet foglalnak. Valamint nlunk a hatr kb. 10 fok szokott lenni, az alatt nem igazn lnk bringra. Ht, most gy tnik, muszj lesz…
s akkor vgre tnyleg jhet a tra! 😊
2025. augusztus 14., cstrtk
laks-plyaudvar
vonattal Innsbruck
plyaudvar-szlls
-
Megtett tv: 2,4 km
-
tlagsebessg: 12,5 km/h
-
Max magassg: 606 m
-
sszes emelkeds: 2 m
-
sszes sllyeds: 13 m
Mint korbban mr rtam, a vonat 6:40-kor indult a Keleti plyaudvarrl. Neknk a nagy plyaudvarok kzl ez van a legkzelebb, gy ezzel szerencsnk is volt. Persze korn kellett kelni, hogy idben kirjnk, mg legyen idnk a 6-kor nyit pksgben is bevsrolni, hisz az egsz napot vonaton, illetve plyaudvaron tltttk, kellett magunkkal vinni vizet s ennivalt is.
Az llomspletbe rve vrakozs, hogy kirjk vgre, melyik vgnyrl indul a vonatunk, majd felpakols.
Nem sokkal ksbb rkezett mg egy r, akivel az t elejn beszlgettnk. egyedl ment ki Ausztriba, egy hnapra. Bringa, kemping, minden nap jut ameddig jut, semmi elre eltervezett, leosztott tv nincs, csak hogy a vgn majd valami tengernl pihenjen. Picit irigykedtem, hogy egy hnapig gy tud bringzni a gynyr Ausztriban… 😊
Be kell vallanom, az ilyen tpus trk eltt n mindig elgg parzom. Az „ilyen tpus tra” alatt rtsd: klfld. Ha itthon utazunk, pl. Tisza (ami szintn tbbnapos), semmi ilyen jelleg drukk nincs bennem. De most azrt a vonatjegyekkel is nem kevs vacakolsunk volt, plusz ugye az idegen nyelv. Elvben valamennyire beszlem s rtem a nyelvet, de akkor is. Menni fog? Ha valami baj van a jegyekkel, vagy a szllsokkal, meg fogom tudni oldani?? (Mindig megoldottam, de na…)
tkzben semmi extra nem volt, kicsit trsasoztunk, beszlgettnk, bambultunk, viszonylag sokat olvastunk. Menet kzben rjttem, hogy az BB-nek van applikcija, amit gyorsan letltttem, ezen szpen nyomon tudtam kvetni, hol tart a vonatunk, ksnk-e. Nem kstnk. Salzburgban rendben leszlltunk, majd kt ra mlva a msik vonatra fel. Ez a vonat sem ksett, rendben elrtk Innsbruckot. A szllsunk a vros szln volt, elvben szlloda, valjban inkbb valamifle kollgiumnak tnt. Mindegy, ilyen trkon ez inkbb csak msodlagos szempont. Legyen tiszta, adjon reggelit, a bringkat lehessen bezrni, onnantl brmi j.
tterem nem igazn volt a kzelben, ahol vacsorzni tudtunk volna, a vrosba viszont nem volt kedvnk visszamenni. Mg pp sikerlt becssznunk egy grillcsirkshez zrs eltt kb. negyedrval. Itt helyben fogyasztsra krtnk kt fl csirkt, majd a mellette lv Hoferbe is beugrottunk, szintn zrs eltt kb. negyedrval. Cl: hideg sr. Ezt mr a szllson fogyasztottuk el.
2025. augusztus 15., pntek
transzferbusz Malojba
Maloja – St. Moritz
-
Megtett tv: 19,5 km
-
tlagsebessg: 16,5 km/h
-
Max magassg: 1821 m
-
sszes emelkeds: 129 m
-
sszes sllyeds: 147 m
Reggeli utn elhagytuk a hotelt, de elg sok idnk volt mg a transzferbusszal val tallkozsig. Kvzi cl nlkl gurulgattunk a vrosban, az Inn kzelben. J hely, tetszik! Vgl meglltunk a megjellt parkolban, s vrtuk, hogy megrkezzenek rtnk. Fogalmunk sem volt, mi fog jnni. Tavaly egy rendes nagy busszal utaztunk, egy nagy zrt kerkpros utnfutval. Idn egy kilencfs kisbusz rkezett, nyitott kerkpros utnfutval. Teljesen mindegy, menjnk.
Kicsit szerencstlen mdon gy alakult, hogy Hege lt a sofr mellett, egyedl. A hts hrmas sorba betelepedett egy hromfs trsasg, akik valamifle szlv nyelven beszltek egyms kzt, a sofrrel angolul. A msodik hrmas sorba egy nmet hzaspr lt. gy itt maradt egy hely, illetve a sofr mellett egy. n amilyen pars vagyok a nyelv miatt, nem mertem elre lni, szegny Hegt kldtem oda. Menet kzben Ferdinand, a sofrnk, nha meslt ezt-azt. Ott lent megy a kerkprt, mindjrt tlpjk a hatrt, ilyesmik. A vgn, ahol mr a tavak mellett haladtunk, a vzi sportrl is szlt nhny mondatot, mutatta, hogy merre van az Inn forrsa a hegyen. n Hege mgtt lve fordtottam neki. Magam is meglepdtem, milyen jl rtetem, amit a sofrnk magyarzott.
s akkor itt az ideje az idjrsrl is ejteni pr szt. Majdnem a clban, de mg a kocsiban utazva, megnztem az appot. 16 fok. Nztem a msik appot. 18 fok, mondtk k az aktulis hmrskletre. Ehhez kpest a kocsi kijelzje 26 fokot mutatott. Kiszllva is inkbb a 25 krlit reztk relisnak. Akkor most mi is van? Feleslegesen hoztuk a tli cuccot??
Ferdinand kzben elmondta, hogy elvisz Maloja msik vgbe, ott fog kitenni minket. Onnan ltni gynyren, hogy milyen magasan is vagyunk igazbl, hisz ott alattunk lesz egy kvzi szakadk. s milyen igaza volt! Kipakoltunk mindent a kocsibl, tvozott, mi felmlhztunk. Ezt kveten kistltunk a hegy szlre – s leesett az llunk. Mris ltszott, hogy ezt a trt imdni fogjuk! 1800 m felett jrtunk, a tj fantasztikus, a nap st, bringa a seggnk alatt. Ez az igazi szabadsg!
Miutn itt kellen kigynyrkdtk magunkat, irny a szlls. (A busz kb. ¾ 3-kor tett ki minket, s mg elttnk volt kb. 20 km, ideje elindulni.) Azt mr tudtuk, hogy hrom, szinte sszefgg t mellett fogunk eltekerni, mire elrjk tnylegesen az Innt, de hogy kzelrl ezek ennyire szpek, arra nem lehetett elre felkszlni. A msodik t annyira kk a valsgban, trkizkk, hogyha fotn ltnm, teljes bizonyossggal lltanm, hogy Photoshop-al tlhztk rajta a sznt. Pedig az a t tnyleg olyan kk volt! Gyakorlatilag (kis tlzssal persze) nhny mterenknt lltunk meg fotzni. Nem tudtunk betelni az risi hegyek, s a kristlytiszta tavak ltvnyval.
Vgl megrkeztnk a szllsra. Hege kint maradt a bringkkal, n mentem a recepcira bejelentkezni. Az irodban htul tbben tartzkodtak, egy fiatal szke hlgy jtt ki, hogy intzze az adminisztrcit. Elmondtam, hogy ki vagyok s mit akarok, visszakrdezett, hogy ez magyar nv-e. Igen. Kellenek a szemlyi igazolvnyok. Rendben, mentem rtk. Visszarve flve krdezte, hogy magyarok vagyunk-e. Magyarul. Ht, magyar nvvel, igen. Mosolyogtunk. 😊 Salgtarjni szrmazs, de nyolc vig Nmetorszgban lt, most pedig mr nyolc ve Svjcban.
Ez a szlls ifjsgi szlls volt, ahol mens rendszerben van vacsora, gyorsan erre is befizettem. Valamint a recepci egyben bf is, ahol srcsap is van. A nyelvi akadlyok elhrultval Hege nllan tudta a sr-rendelst megejteni, mikzben n anyuval beszltem. 😊
Az els srt az eltrben ittuk meg, mert a nap annyira sttte a teraszt, olyan meleg volt, hogy nem lehetett megmaradni. „Na majd vacsora utn kilnk!” Gondoltuk naivan. Ugyanis mikzben ettnk, eleredt az es. Ks jszakig el sem llt. Sebaj! Ha ezt mindig jjelre tartogatja, neknk tkletes!
2025. augusztus 16., szombat
St. Moritz – Scuol
-
Megtett tv: 73,9 km
-
tlagsebessg: 14,6 km/h
-
Max magassg: 1787 m
-
sszes emelkeds: 984 m
-
sszes sllyeds: 1431 m
Reggel indulskor egszen j id volt mg. (Ksbb mr nem annyira. ) Ezen a napon rtk el tulajdonkppen a folyt. Eleinte mg egy ppen csak csrgedez patakot lttunk, de alig pr mter alatt egy keskeny folycskv szlesedett. A legtbb helyen a kijellt kerkprt dnglt, kivl minsg, murvs t volt. Viszont porzott. Mikor rzendtett az es, mert azt persze nem sztuk meg, mer egy sr lett az sszes mlhazskunk, a korbban felvert s tskkra lelt portl. Annyi baj legyen! Kb. kt rn t rendesen esett, gyhogy legalbb hasznltuk a poncs eskabtunkat. Viszont annyi mzlink volt az egszben, hogy a legkevsb ltvnyos rszen kaptuk az gi ldst. Mire kirtnk az erdbl, mr ppcsak szemerklt, s pont szembejtt egy tterem is. Nagyon kellett mr egy kv! De ha mr ott jrtunk, jhetett egy plinka is. tmelegedni. Az es miatt. Csakis az es miatt! Ezt kveten, br lent voltunk az Inn mellett, elkezdtnk felkapaszkodni a hegyre. Vissza, tbb mint 1600 m-re. Kemny volt, folyt rlunk a vz rendesen, dolgoztak a motorok. De megrte, olyan gynyr kilts volt fentrl!
A nap margjra: annak idejn, mikor az e-bike-okat vettk, Hege alaposan utnajrt a technikai paramtereknek. Paprforma szerint (sk terepen, szl nlkl, csomag nlkl, knny utassal) 170 km-t kne kibrnia az akkumultornak. A krlmnyek nem voltak paprforma szerintiek. Mikor felrtnk jra kb. 1680 m-re, majd haladtunk tovbb, nem nagyon akart jnni a lejt s a nap vge. Gyakorlatilag szintben haladtunk, nmi lejtvel, majd jra emelkedvel. Egy id utn Hege elkezdett nyszrgni, hogy nagyon merl az aksija. Kezdett a helyzet egyre kevsb viccess vlni, messze volt mg a szlls, nem jtt az htott lejt. Mondtam neki, tbbszr is, hogy cserljk ki az aksijainkat. Br a bringk nem teljesen azonosak (ni illetve frfi vz), de az akkumultorok kompatibilisek. Mivel az n bringm knnyebb slyt mozgat, ezrt mg magasabb volt a tltttsgem, az kimerltebb aksija engem mg elvitt volna a szllsig, no para. De persze makacs volt, nem hagyta. Vgl inkbb kikapcsolta s motor nlkl kzdtt, ki tudja, mirt. Majd jtt egy telepls, ahol – br korbban mr emltette, hogy j volna valahol tallni egy helyet, ahol lehet tlteni – gy ment (volna) vgig, hogy nem nz krl. Szerencsre n nem gy kzlekedek, gy siktottam, hogy lljon mr meg, mert itt a hotel msik vgben amit lttam, az szerintem dugalj-sor, pont neki teremtve! Megfordultunk, leparkoltunk, kikotortam a zskbl a tltt, s felcsatlakozott. Jupppiiiiii! Tltdj! Addig nkiszolgl zemmdban vettnk kt srt. A srzsre sznt id pont elg volt, hogy a szllsig mr gond nlkl el tudtunk jutni a „valamennyire” feltlttt aksival.
Lerve Scuol-ba persze jl eltvedtnk. A hlye GPS-em szoks szerint egsz nap csont nlkl naviglt, majd a vgcl eltt kb. fl rval elvesztette a trkpet. gy n vakon voltam a navigci tekintetben, Hege pedig olyan felbontson hasznlja az vt (vagy ppen nem nzett a kijelzre a kritikus keresztezdsben, mindegy is), hogy elszaladtunk a szlls mellett. Ami mondjuk tny, hogy az t mellett volt, de nem voltak az pleten nagy feliratok, ami kiszrta volna a szemnket, nem nztk meg elre, hogy is nz ki kvlrl, ahova tartunk, s mivel csak egy pici kitrt kellett volna tenni, nem vettk szre. Vgl Google trkppel talltuk meg, ami szintn nem volt egyszer, mert a krforgalom, ahol a trkp mindenron egy jobb-kanyart hajtott tlnk, pp tpts alatt llt, s nem tudtunk ott lekanyarodni, ahol kellett volna. Na mindegy, vgl sikerlt a szlls eltt leparkolnunk.
Hasonlan az elz naphoz, ismt egy ifjsgi szllson aludtunk (ha jl rtettem, akkor ez valamifle „szllodalnc” Svjcban), ahol szintn a recepcis hlgyek csapoltk a srt. Mikor bertem, pp ngy Aperol Spritz-et ksztett. Kzben kicsit beszlgetett a megrendelvel – valami helyi nyelvjrsban. Ajjaj! Mikor n kerltem sorra, szerencsre t tudott vltani egy ltalam is jobbra rthet vltozatra. gy lett szobnk, vacsornk, ksbb srnk s grappnk is. El kell, hogy mondjam, ez volt a tra sorn a – szerintem – legjobb szllsunk, annak ellenre, hogy ez is egy Jugendherberge volt. Letisztult, egyszer, skandinv stlus. Gynyr kilts minden irnyban a hegyekre. Azt is be kell vallanom, hogy eddigre mr teljesen beleszerettem ebbe a trba. Mr itt tudtam, ami ksbb sem vltozott, hogy brmikor jra vgigmennk ezen az ton. Persze utbb mr tudom, mit csinlnk kicsit mskpp, de ez a tra nlam jelenleg abszolt a No.1.!
Azrt addott nmi flrerts az este folyamn. Pakkjainkat ledobtuk a szobban, irny a pult. Krtnk egy-egy srt, s grappt. Nagy srt s nagy grappt (4 cl), nan. Ugyan visszakrdezett a hlgy, hogy dupla grappa-e, amire n bszen blogattam, utbb kiderlt, hogy n a dupla alatt azt rtettem, hogy nem 2 cl, hanem 4 cl fejenknt, pedig azt rtette alatta, hogy fejenknt ktszer 4 cl. Mikor az els poharat kitlttte, mindenki furcsn nzett egymsra – mi rtetlenl nztk, mi trtnik, meg nem rtette, mit nem rtnk, hisz megbeszltk, hogy dupla. Az lett a megolds, hogy egy pohrba kitlttt 8 cl-et, a msikba 4 cl-et, majd a 8-asbl ttlttt a 4-esbe, hogy kb. egyforma legyen. Jut is, marad is. Mindenesetre az itkkat a teraszon fogyasztottuk el, fantasztikus kiltssal, amit muszj volt rgtn lefotznom, s facebook bortkpet csinlnom belle. 
Folytats:
ITT
|