Kerkprral az Inn foly mentn
(2025. augusztus 14. – 2025. augusztus 20.)
Mg a tnyleges beszmol eltt, pr adat a trrl...
Az ltalunk bejrt tvonal:

A tra adatai szmokban:

Hogyan is kezddtt?
Erre a krdsre hatrozott vlaszt tudok adni… nem tudom! Szamival megprbltunk kzsen visszaemlkezni arra, hogy honnan is jtt ennek a trnak az tlete, de… erre egyiknk sem tudott „minden ktsget kizr” vlaszt adni. Kt verzit tudtam erre fellltani:
1. Imdjuk a folykat, a hegyeket, mg inkbb a kett tvzst a magas/ris hegyek vlgyeiben fut patakok, vizes rszek melletti tekerst. Elfordulhat, hogy ilyen trk keresse kzben bukkantam r erre az tletre a neten…
2. De!!! Szerintem ez a tuti vlasz: a mlt vi Mura foly menti tra, ahol a „starthelyet” transzferbusszal kzeltettk meg… annyira sikeresnek „tltetett” ltalam, hogy kizrlag olyan tvonalakat kerestem, ahol a kiindul pont gy elrhet. Talltam is pr ilyen tralehetsget (Enns-, Drva-, Inn foly stb. mentn), a tratvonalakat, msok ltal ksztett fotkat megtekintve dntttnk gy, hogy EZT a trt neknk teljesteni kell! Mgpedig minl elbb! Na j! A kvetkez vben.
Mirt is ezt a trt vlasztottuk?
„A tjat tekintve s kulturlisan is rdekes az Inn kerkprt (Svjc- Ausztria -Nmetorszg) – a maga 520 kilomtervel – Eurpa egyik leghosszabb kerkpros tratvonala. Az 520 km hossz Inn foly a Fels-Duna legjelentsebb mellkfolyja. Partjain vltozatos tjak vltjk egymst – a Fels-Alpok meglett hegyi panormjtl a Duna-vlgyi kecses lejtkig... egy kivlan kiptett, valamint kitblzott kerkprt, amely mlt kihvja a Duna menti tratvonalnak! Csods alpesi hegyek, kristlytiszta tavak, hatalmas sziklafalak a t-, illetve a folyparton. Vltozatos alpesi tjak kztt, trtnelmi mezvrosok rintsvel tekerhetnk. Utunk sorn szmos kulturlis ltvnyossgot is felfedezhetnk (vrak, kastlyok, mzeumok, termszeti rdekessgek, stb.), lvezhetjk a gasztronmiai klnlegessgeket, fleg Tirol terleten tallhat szmos vendgl valamelyikben. Gynyr hegyek s tavak, csods kerkpros tratvonalak.”
Ha valakinek ez nem jn be… ne is vgjon bele egy ilyen kalandba!
Az tletet tett kvette. Kb. 2024. karcsonya eltt nekilltam ezen a tralehetsgen agyalni. Ahogy ez a korbbi tletelseknl is lenni szokott, pr nap alatt sszedobtam egy hevenyszett tervet, amin azrt mg volt mit csiszolni, m alaptletnek ez mr „tk j”! Szinte biztos, hogy meg fogjuk szervezni! Ha…
Rvid idn bell korbbi tratrsaknak, ismersknek is kldtem egy „propagl” e-mailt: „megynk-gyertek”. Mi is lett „propaganda” eredmnye? Maradtunk ketten Szamival. Nem gond, MI megynk… s az lmnyeket majd levettjk/elmondjuk NEKTEK. :P
Mr a szervezs elejn kiderlt, kzs megbeszls alapjn, hogy most csak a tra felt fogjuk teljesteni… Malojtl-Innsbruckig. Ha bejn a tra, a fennmarad rszt majd folytatjuk jvre, vagy mskor…
Mint minden trnl a terv mg jelents finomtsra szorult, ezrt ehhez beszereztnk egy tk j trkpet (Bikeline kiad: Inn-radweg 1-2.). Igazn nem is kellett volna ms, ’iszen ezen mr szinte els rnzsre megvolt az az tvonal, amit be KELL jrnunk! gy mr csak id, s segg krdse volt, hogy egy vglegesnek tn nyomvonal „krvonalazdjon” okos kis buksimban.
Szinte mr fixen sszellt az tvonal, amikor elkezdtem sszevadszni a teleplseken tallhat ltnivalkat, illetve a ksbbiek sorn kzsen kivlogattuk, mi is az, amit felttlen meg akarunk nzni. Szval… a szoksos tnykeds: tervezs, szmols, minl tbb informci beszerzse a netrl.
Idkzben talltam egy nagyon fontos inft: „Figyelem! Trzshoz a legjobb hnapok a mjus-jnius, szeptember-oktber. Jlius s az augusztus a fszezon, ilyenkor nagy a trisztikai forgalom, Ha nem foglalsz idben elre… problma lehet az egy jszaks szllsfoglals (gyakorlatilag lehetetlen egy jszakra foglalni). A fszezoni hnapokon kvl nem gond a foglals!”
A fentieket figyelembevve, mi mr februr vgn… amit Szami korainak tartott, m engedve az n fafejsgemnek… lefoglaltuk a szllsokat. Hogy indokolt volt-e a korai foglals? Pr hnap elteltvel… Nem szoksom „visszanzni” az rakat, most valami mgis azt sgta, engedjek a kvncsisgomnak… s kt dologgal szembesltem… az ltalunk kinzett „olcs” szllsokon mr elkeltek a foglalhat szobk, vagy… ugyanolyan kondcik mellett, 100 €-val tbbe kerlt, mint amennyirt mi lefoglaltuk. (!!!!)
Trnk sorn vgig a korbbrl megismert, vele szoros bartsgot polt tratrsunkra, Milnra szndkoztunk tmaszkodni. Hogy ki az a Miln? Ne mondd m’, hogy te nem ismered! Ki lenne ms, mint a kerkptos tra GPS-nk. Az ltalam megtervezett tvonalat simn rtltttem, s megbzhatan vgigvezetett minket az ton, sohasem hagyott cserben, mindig pontosan mutatta azt, hogy merre is kellett volna tekernnk. Ha el is kavartunk nha, az nem az hibja volt! (Amgy korbban is, s most is elgondolkodtam… Miln, s a tervezprogram, hogy a fenben tallta ki, hogy merre is kell(ene) menni? Hatrozottan emlkeztem, hogy a tervezsnl tuti NEM n hztam „erre, vagy arra” az tvonalat, mgis tudta a TUTI-t… mindig oda vezetett, ahova kellett, s mindig a j tvonalon! Nem csak ezen a trn, de mr korbban is lenygztt a „szakrteleme”!
A kiutazsnl sokat agyaltunk, hogy kocsival, vagy vonattal kzeltsk meg a transzferbusz indul llomst. Majd eldntttnk… vonatozunk… Els krben j tletnek tnt. Az utazsi id kocsi, illetve vonat esetben majdnem azonos (kb. 7 ra)… de… kocsikzsnl ez csak akkor igaz, ha idelisak a forgalmi viszonyok, s mg nem szmoltl a tankolssal, pihenssel, s egyb idvesztesggel. Ki is nztnk oda is, vissza is egy-egy tszlls nlkli jratot, amivel CSAK b 7 rt kell utazni.
Mr minden sszellni ltszott, amikor bettt egy kisebb krach… meg akartuk venni idben a vonatjegyeket (ez is olcsbb, ha elre elintzed!)… MG nem lehet… vrjunk… mg mindig nem lehet… s mg mindig nem… tbbszr hvom a MV tudakozt… „igen valban nem lehet, de ne idegeskedjnk… MAJD... egyszer csak… lehet…” vrunk… Hurr! Rszben meg lehetett vsrolni… mi legyen? Vrjunk, vagy megvesszk amit lehet? Menjnk kocsival? Vgl is gy dntttnk megvesszk az elrhet jegyeket, a tbbit majd ksbb… s megint csak vrtunk… Nem hzom az idt, pedig hetek teltek el gy, s vgre kiderlt a vrakozs oka, a nmet vasti vonalon feljts volt, ezrt nincs jegy, s a megadott idben nem is lesz ilyen vonat. Sok utnjrssal talltunk egy alternatv vonalat, igaz tszllssal, s a tervezetthez kpest „kicsit” tbb utazssal, plusz vrakozssal. gy lett a 7 ra vonatozsbl 11 rs utazs, amiben a csatlakozsra sznt vrakozs ideje b kt ra volt. Na j nem is untatlak ezzel a sztorival, hisz ha valamire kvncsi vagy ezen kis rsbl, az nem a vonatozs megszervezse.
Nem sokkal az induls eltt, Szami (nem is tudom milyen megfontolsbl) rnzett a kinti idjrsra. Nem akartam elhinni, amit mondott… „A tra elejn, az ottani reggeli hmrsklet 2, azaz KETT fok lesz reggel.” Mi van? Az itthoni 40 fokbl visszamegynk a tlbe? n ilyenkor nem erre kszlk… bicajos-, pl, gatya, keszty, szldzseki s cskolom…!!! Na mindegy! Az inf birtokban bepakoltunk mg pr cuccot a hideg idre is. Szerencsnk volt, hogy ez idben kiderlt!
A kinti tekersnk sorn szinte vgig jellemzek voltak az albbiak:
-
Mr a korbbi trinkon feltnt, hogy a kerkprok zme elektromos, rsegtses pedelec. Hjaaaaa, gy knny! Szerintem Svjcban, fleg „dombosabb” rszeken a pedelec kontra hagyomnyos bicajok arnya elrhette a 90-95 %-ot! Tbbszr tallkoztunk idsebb bicajosokkal, akik els rnzsre gy 70-80 v krliek voltak, mgis vgan nyomtk a hegyekben.
-
Rjttnk! Svjc nem is olyan gazdag orszg! Alig van ruvlasztk!!! Ez a bicajos kiegsztkre is igaz! Akinek volt egyltaln, annak csak s kizrlag Ortlieb, vagy egyb mrks mlhazskja volt!!! Tuti, hogy itt nem is lehet msikat kapni! (Csrk!!! Nincs vlasztk!) Szerintem egy j kis TESCO-s zskrt mit meg nem adtak volna az rdekldk!

-
Rengetegen kerkproztak! ton-tflen tallkoztunk „sorstrsainkkal”. Autkon megszokott ltvny volt a kerkprtart. Felttelezem nem csak azrt, mert fent felejtettk.
-
Tn a legfontosabb!!! A kerkprutak! tvonalunk szinte vgig murvval megszrt svnyen vezetett, ami kivl minsgnek volt mondhat. Az aututaktl fizikailag is jl elklntettk ezeket.
-
A teljes trn max. 20-30 km volt az, amit nem kerkprton, hanem autk kztt tettnk meg! Hidd el, igazat mondok!!! Ahol lehetett, ilyenkor is kisforgalm utakra tereltk a kerkprozkat. gy alig tallkoztunk gpjrmforgalommal.
-
Itt nem nztk le-, illetve „ki” nap vgn a csapzott, izzadt, bds bicajost, aki egy jszakt eltltene egy-egy szllson, vagy vendglben enne-inna egy jt. Ugyangy fogadtak, mintha egy zsr j „nagy fekete terepjrval” rkeztl volna. Na igen... ez a tjegysg a bicajosok paradicsoma, itt van erre fizetkpes kereslet… rjttek, hogy a koszos, izzadt, bds bicajos mg jlfizet vendg is lehet.
-
A tekers tlagsebessge? Hozzrtk, edzett bicajosok szemben ez nagyon gyatrnak fog tnni. Elismerem (br nem zavar)! Ha te is ltnd lben, amit mi, s nem az a cl vezrel, hogy minl elbb letudd a tvot... te is rjnnl, hogy itt csak szjttva, andalogva szabad tekerni. Ki kell lvezni az sszes pillanatot, a ltvnyt, minden apr kis rezdlst a termszetnek… itt nem szabad sietni. Ha mg a fotzsi mninkat is hozzveszem… na az mg jelentsen ront ezen az rtken!

1. nap (augusztus 14., cstrtk)
Budapest-Innsbruck (Lnyegben egsznapos vonatozs.)
Korai kelst terveztnk, hogy idben – terveink szerint 05.45 ra krl – indulni tudjunk laksunkrl, hisz mg az egsznapos kajnkat is most akartuk beszerezni az egyik pksgben. Hogy ezt valra is tudjuk vltani mr hajnali 04.15 rakor fel is keltnk. Tny, nem kapkodtunk, eltkltk az idt a kszldssel, reggelivel a bicajok „felmlhzsval”! Majd irny a plyaudvar!!!
A „kiutazsrl” mit lehet rdekeset, rdekfesztt elmondani? Semmit! Mgis! rjunk errl is valamit, csak hogy el ne sikkadjanak ezek a „fontos” tnyek!
-
Ahogy kirtnk a plyaudvarra, megvettk a napi kajt, s felpakoltunk a vonatra.
-
Vgre… elindultunk!
-
Mit lehet ilyenkor csinlni? Semmit… olvass, trsas, beszlgets, tervezgets mi vr majd rnk! Most mr semmi gond, hisz utazunk, vr minkert a nagy kaland, az Inn-tra!
-
Els etapunk (b 5 rai vonatozst kveten) Salzburgig vezetett, lepakols s…
-
… mg b kt rt vrtunk a csatlakozsra.
-
Ahogy befutott a vonatunk, kezddtt minden ellrl… felpakols, olvass, trsas, beszlgets, tervezgets! Szk 4 ra vonatozs utn elrtnk Innsbruckba, ahonnan msnap a transzferbusz vitt ki minket az igazi „kezdpontunkhoz” Malojba.
Az llomson lepakoltunk a vonatrl… Felmlhztunk, s irny a szlls… a belvrosi forgalom elg nagy volt ezen a rszen! tkzben egy gyors fot az Inn foly felett tvel hdrl… s irny tovbb. Becsekkols utn leszrtuk cuccainkat, s azonnal elmentnk valami kajldt keresni. Nem is vittk ezt tlzsba… prszz mter utn, az els grillcsirksnl megrendeltk vacsornkat, amit jzen el is fogyasztottunk. A visszatrs eltt vettnk „altatt”… egy-egy srt a kzeli boltban, majd irny a szlls… a pihens.
Laks - Keleti plyaudvar:
Megtett tv (km): 5,3
Tekerssel tlttt id (ra:perc:mp): 00:17:02
tlagsebessg (km/h): 17,0
Innsbruck belterlete:
Megtett tv (km): 2,4
Tekerssel tlttt id (ra:perc:mp): 00:11:32
tlagsebessg (km/h): 12,5
Folytats:
ITT
|