nezopontjaink
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ahol eddig jrtunk
 
 
2022. mrcius
 
2022. janur
 
2021. szeptember
 
2021. jnius
 
2021. mjus
 
2021. prilis
 
2021. mrcius
 
2021. februr
 
2020. szeptember
 
2020. augusztus
 
2020. jlius
 
2020. februr
 
2019. szeptember
 
2019. augusztus
 
2019. jlius
 
2019. jnius
 
2019. mrcius
 
2018. oktber
 
2018. szeptember
 
2018. jnius
 
2018. mjus
 
2018. mrcius
 
2017. december
 
2017. oktber
 
2017. jlius
 
2017. jnius
 
2017. mjus
 
2017. prilis
 
2017. mrcius
 
2017. februr
 
2016. december
 
2016. oktber
 
2016. augusztus
 
2016. jlius
 
2016. jnius
 
2016. prilis
 
2016. mrcius
 
2015. december
 
2015. oktber
 
2015. szeptember
 
2015. augusztus
 
2015. mjus
 
2015. prilis
 
2015. mrcius
 
2014. december
 
2014. november
 
2014. oktber
 
2014. szeptember
 
2014. augusztus
 
2014. jlius
 
2014. jnius
 
2014. mjus
 
2014. mrcius
 
2014. februr
 
2013. december
 
2013. november
 
2013. oktber
 
2013. augusztus
 
2013. jlius
 
2013. jnius
 
2013. mjus
 
2013. prilis
 
2013. mrcius
 
2013. februr
 
2012. oktber
 
2012. szeptember
 
2012. augusztus
 
2012. jlius
 
2012. jnius
 
2012. mjus
 
2012. mrcius
 
2012. februr
 
2011. november
 
2011. oktber
 
2011. szeptember
 
2011. augusztus
 
2011. jlius
 
2011. jnius
 
Kzimunkim
 
 
Novellk
 
Tisza tra - Hege lmnybeszmolja 2.
4. nap
Tokaj
 
Erre a napra felejts volt szmunkra a bicaj. Hogy mirt? Tokaj nevezetessgei kzl a borkstolst nem szerettk volna kihagyni. Ha mr itt vagyunk… ezt is megejtjk. „Perszehogy” gyalog, nehogy a rend ber rei belnk kssenek ittasan val tekergelds miatt. Mottnk erre a napra: „Inkbb bicajozzunk msnaposan, mint rszegen!!!”
 
Reggeli utn bebuszoztunk a vrosba. A tmeg tegnap ta semmit nem jzanodott, st! Nem mondom, hogy pletes ltvny volt. Tanultunk is itt egy j kis ntt! Egy src (aki annyira tudott gitrozni, nekelni, mint n!!!! n bevallottan egyiket sem mondhatnm magamhoz kzelinek, st!) egy monoton ntt pengetett, nekelt furcsa kiejtssel, vagy tjszlssal (????)! Biztos nem az alkohol okozta a kiejts bli furcsasgot?!?!?!? Kiss nehz volt megjegyezni a mlyensznt, magvas gondolatok burkolt mondanivaljt. De vrj… felrtam, hogy sz szerint tudjam idzni! Mindjrt elkeresem. Na meg is van! A teljes dalt tudom, s fogom idzni: „Aggy’ pnzt vagy hzza el a faszomba!” Na krem ez volt a f strfa… a refrn… a magvas, mindent sszefoglal mondanival is egyben!
 
Msik szsszenet. Egy alig-alig jzan llapot src a tmeget lejmolta: „adj egy ezrest, elkltttem minden pnzem!” Mondjuk n meg tudom rteni! A buli szerdn kezddtt... s MR cstrtk volt. Nagy id ez krem, igen nagy id!!!!
 
Terveink szerint mzeum, templom, illetve egyb nevezetessgek felkeresse volt a clunk. Ezrt gy gondoltuk, hogy ezeken a helyeken nem igazn fogjuk egymst kerlgetni a bdult tmeggel! Valahogy bejtt ez a megrzs! :-D
 
A nap rviden: nzelds, fotzs a Bodrog partjn. Na itt mg kerlgettk egymst a csak kiss jzan tmeggel. Bort is zleltnk, de tnyleg mdjval, mert mg mshol is szerettnk volna kstolgatni a hegy nedjbl. Mzeumok, templomok felkeresse utn ebd a belvrosban, majd irny Szerelmeskedni! Na nem gy…
 
Felkerestk a Szerelmi Pincesoron tallhat Benk Pinct!!!! Korbbi tapasztalatom alapjn itt nem nylunk mell, ha j bort szeretnnk megzlelni. Hzigazdnk bemutatta a pincjket s ismertette az ltaluk palackozott borokat. rdekes pinceltogats volt, nan, hogy utna nem hagyhattuk ki a sajt termeszts boraik a megkstolst! Ha nem tudnd: Tokajban csak fehrbort forgalmaznak „Tokaji” nven. Termszetesen vannak itt minsgi vrsborok is, de azok csak „Tokaji tjjelleg bor” mrkanven forgalmazhatak.
 
Borozs kzben megbeszltk, hogy trsainkat, illetve kedvesem szleit meglepjk finom, Tokaji borral. Vettnk is kstolt a rszkre, flszraz srgamuskotlyt. Utlag senki nem mondta, hogy nem zlett neki ez a bor… vagy csak nem mertk, mer udvariassgbl??? Akkor gy jrtak!
 
Haza ismt busszal mentnk, ahol is meghallgattuk, az otthon maradottak merre jrtak, mit is lttak Tiszalkn. (Szerintem mi jrtunk jobban!) Elmesltk, hogy bejutottak a helyi Reformtus templomba, s szerintk megrne egy prbt, hogy mi is megnzzk. Mi ennek nem mondtunk ellent, gy mr ngyesben indultunk el „templomolni”. Itt pp egy elads vgre rtnk oda. gy csak benztnk, hogy ne zavarjunk. Majd egy helyi riember felajnlotta, hogy az elads vgn krbevezet minket bent is. Nemsokra megrkezett a lelkszasszony is, aki szintn felajnlotta segtsgt. Valahogy megint olyan „furcsarzs” fogott el az ismeretleneknek felajnlott nzetlen segtsgnyjts kapcsn. Ez valahogy hinyzik felnk az emberekbl. J rzs volt azt megtapasztalni, hogy ez mg nem veszett ki teljesen az itt lkbl. Utlag is ksznjk az nzetlen, minden „ellenszolgltats elvrsa nlkli” idegenvezetst!!!!!
 
Estnket nem is ismertetem…. Az eddig megszokottak szerint folyt.
 
5. nap
Tiszaladny – Tiszacsege
 
Ez a nap megint a korai induls jegyben indult. Elzetesen erre a napra megint nagyobb tvot terveztem, ami Bodza tlett felhasznlva jelentsen mdosult: „minek mennnk vissza Tokajba, majd t a nagy forgalm hdon, amikor tkompozva ezt ki is kerlhetjk?” tnzve a ltnivals sszersunkat, semmi olyanrl nem maradtunk le, amit bntunk volna, gy a KUPAKTANCSUNK egybehangz DNTSE: menjnk a rvidebb ton! gy nyertnk majdnem 30 km-t. Hidd el tnyleg csak az szszersg volt a motivl tnyez, nem a km-eken val sprols, szerintem lazn le tudtuk volna ezt tekerni. Kis kitr, megint a szlre utalva: eddig szinte mindig olyan szelnk volt, aminek volt szembl jv sszetevje, vagy teljesen szembl fjt. Innentl kegyes volt hozznk a sors. Nem mondom, hogy nem volt szl, de csak ritkn volt szembl jv alkoteleme. St prszor azt is megrtk, hogy htszelesek lettnk. Igaz ilyen csak kivteles alkalmakkor esett meg velnk.
 
Kompozs utn semmi emltsre mlt esemny nem trtnt a Tiszalki Vzlpcsig. Az ermvet jl krbefotztuk, majd megksreltnk bejutni az ermbe. (Sajnos csaldi okok miatt nem volt idm elzetesen bejelentkezni.) Mit veszthetek? Becsengettem, elmondtam, mit is szeretnnk, telefon hegyek az erm rszrl, majd jtt a vlasz: IGEN jhetnek! Hurr… bementnk… megnztk… rdemes volt ezt is… rengeteg j ltnivalval, infval lettnk gazdagabbak! Pl. megtudtuk ki is volt az a Zsuzsi!!!! (Bodza bnhatod, hogy nknt s dalolva a bicajok megrzst vllaltad be!) Egy minimlis inf az ermrl: „A Tiszalki Vzlpcs a Tisza szablyozsnak sorn megptett els jelents mret mtrgy. ptsnek terve mr 1863-ban megfogalmazdott. A vzlpcs 1954-ben, a hajzsilip 1958-ban kszlt el. A kiviteli tervekkel megegyezen egyszerre kszlt el ptszetileg mind a Duzzasztm, mind a villamos energia termelsre alkalmas Vzerm.” Ezt kveten, irny tovbb…
 
Tiszadadn mg megkerestk a Zathureczky-krit. Van tipped hogy nzett ki? Ha a tipped arra tendl, hogy romos, nem rdemes megnzni, akkor te nyertl! Sajnos…
 
Viszont Tiszadobon szerencsnk volt. Utunk a Tubus-torony mellett vezetett el, gy ennek megtekintse nem volt kln kitr. Majd felkerestk az Andrssy-kastlyt, illetve annak angol partjt. Basszus! Ht nem most jtjk fel, gy nem ltogathat?!?!?!?!?! Na mindegy, akkor legalbb az pletet s a parkot krbejrjuk. Majd az ott dolgozktl megtudtuk, hogy a f-f ptsvezet pont most jtt meg, ha megkrnykezzk, taln krbevezet minket az pletben.
 
Megkrnykeztem… beengedett. De jl tette!!! Bellrl egy teljesen frissen feljtott pletet talltunk itt, amibl mg hinyoztak a killtsi trgyak. gy is egy lenygz plet benyomst tette rnk a kastly. Utlag is ksznjk, hogy megtekinthettk ezt a csods pletet! 
 
Szjtt nzeldsnk utn bevsroltunk a kzeli boltban, ugyanis terveink szerint gy 45-50 km-es gtas rsz kvetkezett, amit (ha nem muszj) nem hagyunk el. s mint kztudott a gton nincs TESCO, sem LIDL ruhz, ahol ivvizet, vagy csak a kajt tudnnk ptolni!
 
A gtra val felhajts eltt mg megnztk a Tiszadobi pontonhidat. Felstltunk r, majd gynyrkdtnk a szeld arct mutat Tiszban, a zld szmtalan rnyalatba burkolt partvonulatban. pp fordultunk volna vissza a partra, amikor kiderlt, hogy rvidesen t fognak engedni egy nagyobb motorcsnakot (vagy inkbb kisebb jachtot???). Ezt a ltnivalt nem szabad kihagyni! Nan, hogy megnztk! Megint egy olyan lmny, amit ltni kellett, s fel is kell jegyezni! („Az ideiglenes hidak egy specilis csoportjt alkotjk a pontonhidak, melyeket egyms mell kttt sz ltestmnyekbl szerelnek ssze a tetejn sztszerelhet, leginkbb fbl kszlt tfellettel. Amikor nem szkl jg a Tiszn, komp helyett pontonhd kti ssze a kt partot. Ha jn egy haj, vagy az rads pr perc alatt sztbontjk a hd kzps elemeit.”)
 
A fenti kitrt kveten kvetkezett a betonozott gt! Tiszadob utn, alig pr kilomter letekerse utn, megtekintettk a Tisza-szablyozsnak emlkmvt. Majd irny Tiszacsege, kb. 45 km-t tettnk meg ezen az tvonalon. 
 
Bevallom, a Tisza menti gtas rszek szmomra a tra egyik „legjobban bejvs” rszt jelentettk: vadregnyes, lnyegben emberektl tvoli, lakatlan terletek, ez kell nekem, ezt szeretem! Hol az l Tisza mellett tekertnk, hol csak rlttunk. Nhol csak a gt emlkeztetett arra, hogy a Tisza „valahol” itt folyik a kzelben. Volt, ahol rvizes, ingovnyos terletek mellett tekertnk el. Unalmas, monoton ltvny??? Lehet! De nekem/neknk mgis hatalmas lmny volt. A tj mterrl mterre ms arct fedte fel, mutatta meg szmunkra. Aki szereti ezt a fajta tekerst, ltvnyt, ami a monotonitsa ellenre mgis mindig ms s ms, az bven megtallja itt a szmtst!!! A gtas rszen csak enni, illetve nem keveset inni lltunk meg. Ennek ellenre errl mit is lehet rdekfeszten, hosszan rni? Lttam sok madarat, lttam sok ft, meg mg egy ft, meg mg egy... Ezt sajt magnak kell teljesteni, hogy valaki tlje azt az lmnyt, amit mi is megtapasztaltunk ezeken a rszeken!
 
Mivel bven idben rtk el tiszacsegei szllsunkat (va hz), kedvesemmel gy dntttnk, hogy irny a termlvizes strand. Kisebb dilemmnkat hallotta szllsadnk is: „Mivel menjnk? Gyalog elg messze van, ha bicajjal megynk, hol hagyjuk a bicajt?” Hzigazdnk felajnlotta, hogy sajt kocsijval elvisz minket a frdig, amit ksznettel el is fogadtunk.
 
Zrs eltt nem sokkal tvoztunk a frdbl. Szllsunkon rendeltnk egy-egy pizzt vacsira, majd a mr megszokott rutin jtt, amibl nem maradhatott ki a krtya sem.
 
Megtett tv (km): 80,64 
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 4.06.11
tlagsebessg (km/h): 19.6
 
6. nap
Tiszacsege – Abdszalk
 
Most is korn keltnk. Oka egyszer: erre a napra inkbb nzelds programot terveztnk. Poroszln szerettk volna megnzni az kocentrumot. Mint az elejn utaltam r, kedvesem szleivel egyeztetett, kzs programrl volt sz. Mr a szervezskor egy napot kijelltnk, hogy jl sszefutunk a Tisza-tnl s megtekintjk ezt a nevezetessget, ezrt k is gy idztettk a nyaralsukat. Tiszacsegn megvsroltuk a reggelinket, amit a kompon, illetve a Tisza-parton, a kompra vrva fogyasztottunk el. trve egybl irny a betonozott gt. Ezen a napon is ers szl volt, de az irnyt tekintve lnyegben nem volt zavar tnyez. Kivve pont a gtas rszt.
 
A betonozott gt el-elfogyott, majd egyre inkbb tment murvs tba. Azrt azt megemltenm, hogy mst jellt a trkp, s ms volt a valsg! s mg a szl is szembe fjt!!! Nem volt egy idelis tszakasz. Inkbb mentem volna az ltalam mr bejrt tvonalon… jobban jrtunk volna. Lehet, hogy az hosszabb, de legalbb vgig betonozott. gy bzz meg EBBEN a trkpben! A murvs rsz joggal kapta a „kurva-murva” elnevezst tlnk.
 
Na j ebbl elg… Tiszabbolnnl irny az orszgt, az legalbb nem dcg! Viszonylag korn, 10.00 ra krl mr magunk mgtt hagytunk 35-40 km-t, lertnk Poroszlra.
 
Itt Bodza (ideiglenesen) elbcszott tlnk, hisz hivatalosak voltak egy eskvre. Misi lejtt rte kocsival, majd elmentek szrakozni, nagykanllal enni egyet. A bcst kveten felkerestk kedvesem szleit szllsukon. Beszlgets, ajndk bor tadsa, ajndk sr elfogyasztsa (mr rsznkrl), majd kocsival irny az kocentrum. A centrumrl ez v mjusban, a rdiban hallottam, hogy „most kerlt tadsra.” Rviden a lnyeg: Az kocentrum turisztikai- s rendezvnykzpont, amely egy helyen gyjti ssze s trja ltogati el a Tisza-t s a Tisza-vlgy termszeti kincseit, bemutatva Magyarorszg msodik legnagyobb tavnak gazdag lvilgt.
 
Akkor… Szamival megbeszlve gy dntttk, hogy ezt ltni kell. Ehhez az tlethez csatlakoztak kedvesem szlei is. A rszleteket… a mirtet, a hogyant… lsd fent!
 
Tnyleg csak tmondatokban arrl, amit lben kell ltni:
- Egy kis hajzs a tavon
- Tisza-tavi tansvny
- 3 D mozi
- Kilt(k)
- Eurpa legnagyobb desvzi akvriuma
- Tjhz
- Szabadidpark
- Stb.
 
Aki erre jr, egy j tvcsvet mindenkpp vigyen magval! A stnyon rengeteget fotztam, csak azt bntam, hogy a tvcsvel ltott dolgokat a fnykpezvel nem tudtam megrkteni. Pedig de j lett volna!!!! Ht most gy jrtam!
 
Miutn megtekintettk a minket rdekl ltvnyossgokat, beiktattunk egy ksei, mgis gyors ebdet, hisz mg rnk vrt gy 40 km tekers, el kellett rnnk Abdszalkra, ahol a szllsunk volt.
 
A bcszst kveten a Tisza-t jobb oldaln tekerve indultunk el ticlunk fel. Folyamatos rlts a tra biztostotta szmunkra a csodlatos panormt. gy rtnk el Kiskrre.
 
Knyelmesen ttekertnk a Kiskrei Vzlpcs gtjn, eltte s kzben meglltunk fotzni. „A Tisza-vlgyben a Kiskrei Vzlpcs s a vele sszefgg ntzrendszer megptse tovbbi jelents lps volt a folyvz komplex hasznostsra. A Kiskrei Vzlpcs a Tisza 404 fkm szelvnyben, jobb parti tvgsban, Kiskre kzsg hatrban plt meg. A vzlpcs hrom egybeptett fmtrgybl duzzasztm, hajzsilip, vzerm s a hullmtri duzzasztbl, valamint az egyb csatlakoz ltestmnyekbl ll. A hrom fmtrgyat a hullmtrben, rvzi krtltssel vdett kzs munkagdrben ptettk meg. A vzerm pletrszbe ptett ngy vzszintes tengely csturbina jszer, Magyarorszgon els zben alkalmazott megoldst jelentett. A kisess folyami vzermveknl alkalmazott fggleges tengelyelrendezssel szemben elnyt jelentett az ptsi mretek fajlagos cskkense s a kedvezbb hatsfok elrse.”
 
A gttl mr nem lett volna nagy tvolsg a szllsunk, „hla” a nha kedveztlen irny szlnek… persze, hogy jval tbbnek tnt. Szlls nem egy nagy durrans, de az ignyeknek megfelelt, akkor ne hborogjunk! Frds, majd egy kimondottan zletes, bsges vacsi elfogyasztsa a szomszdos vendglben.
 
Hazarve meg is llaptottuk, EZ IS egy j nap volt! Na j jszakt!
 
Megtett tv (km): 72,07 
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 3.47.36
tlagsebessg (km/h): 18,9
 
7. nap
Abdszalk - Ktelek
 
Reggel esre bredtnk. Hurr, erre a napra frdst terveztnk kedvesem szleivel kzsen a Tisza-tban. De gy ezt a programot elmosta az es. Errl beszltnk is a szlkkel, akik szintn gy gondoltk, ennek a programnak mr lttek. Mindegy a mai nap dlelttje a semmittevsre volt sznva. „Menjnk reggelizni, s majd megltjuk, mit is akar az idjrs”. Reggelire meleget ettnk, mivel terveink szerint ma mr nem esznk ftt kajt. Kzben az es is elllni ltszott. Szami biztos, ami biztos, pontostotta azt, hogy akkor a talibl mr nem lesz semmi.
 
Korn volt mg. Mivel erre a napra, a dleltti „majdnem pancsols” miatt, rvid etapot tztnk ki, addig is, ssk el valamivel az idt! Egsznapra val bevsrls... kaja tekintetben, majd irny a helyi Baba mzeum. Itt 56 cm-es mret babkon tbb mint 560 rend ruha tekinthet meg. Elssorban a Krpt-medence terletrl szrmaznak, de lelkes adakozk, diplomatk jvoltbl a Fld tbb mint 60 orszgnak jellegzetes npviselete is killtsra, bemutatsra kerlt tbb mint 200 babn. A tulajdonos egy kedves, agilis hlgy volt, aki ha nem vrt volna csoportot, szinte minden egyes babrl kln lmnybeszmolt tudott volna tartani. Kiderlt, hogy a korh, hiteles ruhzatot kutatja fel, kszti el, ha lehet eredeti anyagbl, illetve sajt kezleg, lemsolva az eredeti ruhzatot. rdemes megtekinteni az pletben lthat helytrtneti gyjtemnyt s az itt lk trgyi kultrjt. Kedvesem a mzeum megtekintse eltt kiss fanyalogva sznta r magt erre a kulturlis programra, m utlag a vlemnye jelentsen megvltozott: „De j, hogy bementnk ide!!”
 
Mzeum utn irny a szlls, ami cirka 40 km-re van. Fel a Tisza-t mellett tallhat gtra, majd ismt ttekertnk a Kiskrei Vzlpcsn. A faluba berve tbaigaztst krtnk, hogy merre is tallhat itt a betonozott gt. Nem volt egyszer, hrom ember 3 flt mondott, de megtalltuk, nem fogtak ki rajtunk! 
 
A betonozott gton, a „Madrton”, 16 kilomtert tekertnk. A terlet Plyi madrrezervtum hatrn vezetett minket vgig. Tekers kzben szmos (ltalunk) ismeretlen madarat lttunk, illetve az erds rszekrl folyamatos madr zsivajjal ksrve teljestettk ezt az tszakaszt „A falu nagy kiterjeds termszetvdelmi terlete a Tisza rtern tallhat ez a madrrezervtum, mely a Kzp-Tiszai Tjvdelmi Krzet kiemelt terlete. A tjvdelmi krzet egyes terletei csak engedllyel ltogathatk, de a Tisza tltsn stlva, tekerve is szp ltvnyban lehet rsznk. A Tisza hullmterben mg a rgi vzivilgra jellemz let lthat, rtri fz-, nyr-, ligeterdk vadszl indkkal, nedves rtek, mocsrrtek, holtgak. A fleg madrvonuls idejn lthat ritka fajok, feketeglyk, szrkegmek, kcsagok, kanalasgmek, tlen egy-egy rtisas, maradand lmnyt nyjtanak. A terlet szigoran vdett termszetvdelmi terlet, ezrt csak vezetvel, engedllyel ltogathat.”
 
tvonalunk mg egy rdekessget tartogatott szmunkra, a memlk jelleg Sajfoki Szivattytelepet. „A szivattytelep, amely 1878-ban plt, az orszg els belvztemel szivattytelepe volt. A ma is ltez telep egyik legrtkesebb vzgyi emlknk.”
 
Itt hatalmas tereprendezs, ptkezs nyomai ltszottak. A trkpet megtekintve megllaptottuk, hogy a Nagykri rvztroz ptkezst lthattuk. Stikban mg egy kicsit fel is mentnk az egyik kszl zsilipre.
 
Innentl errl a naprl nem igazn van olyan lmny, amit le kne rni. Max a szllsunk. Finoman fogalmazva giccsek gyjtemnye minden helyisgben, minden mennyisgben, de mr a nyomaszt, knyelmetlen rzs hatrt srolva. Hogy mennyire rvnyesl a kereslet-knlat? Itt a giccsgyjtemny 1.000 forinttal kerlt tbbe, mint pl. Tiszacsegn egy els osztlynak mondhat szllsunk. Hiba, a „szpet” is meg kell fizetni!
 
Estefel megrkezett Bodza is a lakodalombl. (Hiba szmtottunk r, mg tortt sem hozott, pedig egsz nap emiatt nem ettnk, st heztnk! Ezrt is fogytam le annyira!!!!) Lemlhzst kveten mg elmentnk egy kzeli fagyizba, ahol megtudtuk, hogy nemrg, pr hnapja nyitottak. Van itt minden, kaja, pia, szlls. Maradjunk annyiban, ha nem foglalom le mr tavasszal a szllsokat... s ha mr akkor ltezik ez a szlls… „bertk volna kevesebb giccsel is”. Szllsunkra visszatrve, immr 4-esben nyomtuk az altatnak is hatsos UNO partikat.
 
Megtett tv (km): 40,85
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 2.07.34
tlagsebessg (km/h): 19,1
8. nap
Ktelek – Tiszakcske
 
Eljtt a trnk sorn az a nap, amit n mr nagyon vrtam. Fent emltettem, hogy a trra val kszlds sorn, rsban megkerestem az Accell Hunland Kerkprgyrt s rtkest Kft. tszegi gyrt egy zemltogatsi krelemmel. (A vllalatot 2010-es trnk sorn fedeztem fel, s mr akkor beugrott, de j lenne itt egy gyrltogatson rszt venni!) Engedlyeztk! Krsk csak annyi volt, hogy ha ltni is szeretnnk valamit, akkor rjnk oda gy 10-11 ra krl. A krs miatt korai kels, reggeli a helyi boltbl, amit a kerkprtra (gtra) val rhajts eltt el is fogyasztottunk. Mivel gy is gton voltunk, ahol a gynyr tjat menet kzben is lehet csodlni, igyekeztem egy jobb tempt nyomni, hogy a megbeszlt idre odarjnk. Utlag mondta Bodza: „33-al tekertem, s ti mg mindig tvolodtatok, akkor adtam fel, hogy utolrjelek benneteket!” Mint kiderlt, nem vletlenl nem brta tempt, a hts kereke (szinte) tk lapos volt. Ezt csak Szolnokon (gy 30 km megttele utn) orvosoltuk. s csoda trtnt!!!!! Alig indultunk el, Bodza felkiltott: „J tudok biciklizni!!!!!” Nem n lettem volna, ha nem rulom el egybl az igazat, mert az ttr, s Hege, mindig igazat mond!!!. n elz este lttam, hogy Andrs matat Bodza bicajnak hts kerekn. Nem is tudom mit csinlhatott ott! (Ugye, hogy gy volt kedvesem, legalbb te ersts meg, hogy gy volt!!!!!)
 
Szolnokon csak trobogtunk, nem is igazn nzeldtnk, hisz idre mentnk. 10 ra utn pr perccel rtk el a gyrat, az Accell Hunland Kerkprgyrt s rtkest Kft. telept.
 
Gondolom, elsre msnak sem mond tl sokat ez a gyr Tszegen, ahogy nekem sem mondott anno. De ha azt mondom, hogy Haibike, Hercules, Ghost, Winora, Lapierre, BMW… mr ismersek lehetnek ezek a mrkk. Amit itt szerelnek ssze. A neten a korbbihoz kpest alig-alig sikerlt j inft sszeszedni: „2007-ben az Accell Hunland tszegi zeme gyrtotta annak a tizentezer biciklinek zmt, amelyek Prizs brkerkpr-hlzatban a turistk s helybeliek milliinak szolglatban llnak. (Azta ezt mr kiterjesztettk Finnorszgra s Hollandira is. Hege.) A sajt nyilvnossga eltt szerdn sszeszerelt kerkprrl szlva Steurer elmondta: egymilliomodik termkk modern, m megfizethet, ltium-ion akkumultorral hajtott, elektromos bicikli; ezt a tpust idn janurban kezdtk gyrtani. A tszegi drtszamarak ngy-t szzalka elektromos kerkpr, rszarnyuk a termelsen bell folyamatosan n. Jelenleg szznl is tbb tpust gyrtanak, igny esetn. ”
 
Pr rdekes inf. Az zemben csak fests, illetve sszeszerels folyik, alkatrsz elllts nem. A termket nem sajt nven forgalmazzk, hanem elszlltjk a megrendel cgnek, aki sajtjaknt rulja. A vzak tvol-keletrl rkeznek festetten, illetve festetlenl. A festetlen vzakat itt helyben festik, matriczzk, lakkozk majd ezt kveti a rgets. Ez a munkafolyamat csak kb. 1/2 rt vesz ignybe a vzak esetn.
 
Megtekintettk a kerekek fzst (mely rszben kzi, illetve gpi munka), centrrozst, ami teljesen gpestett. A fzs, centrrozs csak perceket vesz ignybe. rdekes volt munka kzben ltni a centrozgpet, ami pillanatok alatt 0.1 mm-es pontossggal centrrozza ki a kereket mind oldal-, mind radilis irny tst tekintve. Azrt tegyk hozz, itt is van „selejt” (mgha kevs is), amit kzzel mg tkletess tudnak tenni!
 
Majd jn a bicajok sszeszerelse. Nem is gondoltam volna, hogy ebben ennyi kzimunka van! Egy-egy bicaj sszelltsnl, a „nullrl” val indulst tekintve, az els kerkpr kb. 4 ra alatt jn le a gyrtsorrl, majd ezt kveten 4 percenknt jn a kvetkez (rtsd most ez alatt a festst, kerklegyrtst, stb., stb.). Egy nap akr 4-5 fle tpust-, mrkt is sszeraknak.
 
Lehetne mg errl rni… mert rdekes volt. A ltogats nem egszen 2 rt vett ignybe, n nem is nztem az idt, nekem pillanatok alatt elszaladt.
 
Ezt kveten megint olyan ltnivalk „leledzettek” a krnyez falvakban, ami szmunkra felejts volt. gy a fennmarad 30-35 km-t „hama-hama” lenyomtuk, s elfoglaltuk szllsunkat Tiszakcske-Kerekdombon, a Viktria dlben. Na j… tkzben meglltunk Tiszakcskn egy bicajboltnl, mert Bodza egy j szivacsmarkolatot akart venni a bicajra. (gy utlag visszagondolva nem egy komplett j bicajt vesz, hanem alkatrszenknt cserli ki a bicajt, tra kzben! gy is lehet, s a csaldnak jobban eladhat, ezt is ki kellett cserlni, s ezt is!)
 
Lemlhztunk, s mivel mg korn volt, ketten kedvesemmel elmentnk a kzeli termlfrdbe, ahol tbbek kzt megettk ksei ebdnket, ami egyben korai vacsink is volt. A strandrl hazafel a bejrat eltt nagyon finom nektarint vettnk, amit a szllson fogyasztottunk el. A mai nap ismt a nagymoss napja volt!
 
Szoksos esti programot lsd fent!!!
 
Megtett tv (km): 78,71
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 3.54.53
tlagsebessg (km/h): 20.0
 
9. nap
Tiszakcske
 
Ez a nap megint a kollektv semmittevs volt: pihennap, strandols. Reggelinket a kzeli boltban megvsroltuk, majd a szllsunkon „jl el is elfogyasztottuk”. A mg meg nem szradt ruhkat kitettk, kiteregettk. Utna csapatostul irny a termlfrd. B lre eresztve: ztats, krtya, ebd, ztats.
 
Hirtelen beborult, Bodza s Andrs gy dnttt, nekik nem kell a megzs… ezrt elindultak haza. Mi mg akartunk egyet frdeni, gy es ide, vagy oda… maradtunk. Miutn az es is lecsendesedett, mi is elindultunk haza. Szerettnk volna ismt olyan finom barackot venni, mint eltte nap, de sajnos nem volt kint az rus. Ht gy jrtunk.
 
Vacsinkat, ismt a kzeli boltbl szereztk be, m sta gyannt mg megnztk a barackos embert is. Most sem futottunk ssze vele… sajnos. Ez a nap, a rvid mese ellenre is jl sikerlt! Ilyen is kell!!!!
 
Esti programunk? Na kitallod vajon?
 
10. nap
Tiszakcske – Hdmezvsrhely
 
Reggel szoksos kszlds, majd reggeli. 8 ra krl mr el is indultunk, hisz ezen a napon kzel 90 km vrt rnk.
 
A 44-es futat rvid id alatt elrtnk. Bevallom, ettl a pr kilomteres szakasztl a 44-esen kiss tartottam. Elz trnkra visszaemlkezve, roppant nagy a forgalom. Az, hogy elsbbsge lehet egy bicajosnak, senkit nem rdekelt, illetve „majdnem eltsem” trtnete is fel-felmerlt lelki szemeim eltt. Ezekre a veszlyekre figyelmeztettem is a tbbieket, de be kell vallanom, kellemes csalds rt. A nagy forgalmat leszmtva ms atrocits, kellemetlensg nem volt… szerencsre!
 
A Tisza-hidat elhagyva egybl le is trtnk jobbra Cspa, illetve Csongrd fel. Csptl az t minsge, hogy enyhn fogalmazzak, kritikus, pontosabban kritikn aluli! 14 km ztyklds, rzkds utn elrtk kitztt uticlunkat, a pontonhidat. Vagy nem is ez a neve?
 
Hogy is volt? Elz nap rejtvnyt fejtettnk… nem nevetni, csodlkozni, hhzni!!!! Igen is velnk is megesik az ilyen! A rejtvnybeli krds: PONT => vzszintesen t bet! Megfejts: pont = petty. Na ezt is megtudtuk, s jl be is memorizltuk. s hogy jn ssze a pont s a csongrdi hd s a petty?? Egyszer, ha a pont = petty, akkor a pontonhidat, hogy is kell helyesen ejteni? Pettyenhd, a teljes hasonuls miatt, vagy a pettyonhd? n a pettyenhd mellett tettem le a voksomat, kedvesem a pettyonhd mellett. Mg ezen „vitatkoztunk”, a tbbiek is bertek bennnket. Szerettk volna ebben a fontos krdsben a segtsgket krni. Ht ltni kellett volna az arcukat a krds hallatn!!!  Majd miutn elhittk, hogy ez igen is fontos, eldntend krds szmunkra… k is beszlltak a megolds kibogozsba. Ht nem jutottunk kzs nevezre. Tudna valaki segteni eme fontos krds megvlaszolsban?
 
gy, bizonytalan lelkillapotban, de tkeltnk a ponton-, vagy pettyen, vagy pettyonhdon. Mr elzleg megbeszltk, hogy egy kicsit krlnznk Csongrd belvrosban. Felkerestk a Keresztyn Gzmalmot, illetve a belvros jpr nevezetessgt. Szaminak, illetve nekem is nagyon tetszett a vros. Meg is beszltk, hogy akr itt is el tudnnk kpzelni kzs letnket. Kellemes lmnyek birtokban jra nekivgtunk a csongrdi betonozott gtnak. Ha mr betonozott gt, akkor tn a gtas rszek legszebb szakasza kvetkezett ezen az tvonalon. F, fa, virg, vz, tiszai csend… vgl is utunk sorn mr szmos ilyet lttunk, de mgis ez msknt volt „f, fa, virg, vz, tiszai csend”… Csongrdon vsrolt hideg ebdnket ilyen csods krnyezetben fogyasztottuk el.
 
Azrt az rmbe egy kis rm is vegylt. Elfogadhat minsg gtas kerkprton tekertnk utunk elejn. Majd Alsmajor magassgban a betonozott t megsznt. Pontosabban tment kt nyomsvos betontba. Olyan garzsbehajts „feeling”-et rasztva. A kt nyomsvval nem is lett volna bajom, ha az olyan minsg lett volna, amilyennek elvrja az ember. Az t olyan volt, mintha 1,5 mteres betonlapokat fektettek volna egyms el, ami a talajmozgs kvetkeztben el-elmozdult, hepe-hupss vlt. Nem volt elg a hepe, meg a hupa, sok helyen a betonlapok mg ki is voltak frva, ezltal is nvelve a rzs t „komfortrzett”. Egybl beugrottak a korbbi vek tri. Ilyen terlet miatt kezdtek el a bicajom hts kereknek klli elpattogni. Rzs t, nehz csomag = klltrs, majd az ezt kvet kerktfzs. Szerencsre Karcsi jl „megfzte” a kereket, gy megsztam a mszaki hibt. (s te Bodza?)
 
Valami hasonl jrhatott Andrs fejben is, mert is egyre tbbszr emlegette: „inkbb menjnk orszgton”. Viszont lehajtsi lehetsg aaaaaz nincs. Vagy vissza, vagy elre…. Mondjam azt, hogy a trkpen ahol (elvileg) j minsg tnak kellett volna lennie nem az volt, s ahol fldesutat jelltek, ott kivl minsg betonozott gt volt? Ebbl a szakaszbl gy 8-10 km-t teljesthettnk, majd az t j minsg betonozott gtra vltott t (Persze, hogy ez volt a fldestnak jellt rsz. s egy tra utni inf is itt „jhetett ltre”: Bodza a tra utn kllszakadssal vitte a bicajt szervizbe.)
 
Csanyteleknl lehajtottunk a Tiszhoz, ahol az ott lv pecsoktl megkrdeztem az ttal kapcsolatban rendelkeznek-e infval. Sajnos a vlaszuk nemleges volt. De lsd fent, innentl mr nem voltak gondok. Ha mr lehajtottunk, akkor Tisza-nzs, fotzs. A beszlgetst kveten csak egy nekirugaszkods s mris a Baksi kompnl voltunk. A vzparton alig nztnk krl, a szemkzti oldalon lv komp el is indult rtnk, illetve az itt lv tbbi jrmrt. tkompozva, egy frisst az tkelhely melletti bfben, majd irny Mrtly.
 
Kitr: Mg a traszervezs elejn, 2012. kora tavaszn, Zafr kollegm (ldassk a neve!), ismeretlenl is felajnlotta, hogy a Baksra tervezett szllsunkat tegyk t hozzjuk, Hdmezvsrhelyre, mert szvesen vendgl ltnak, illetve egy kisebb HU2-s bicajos tallkozt is sszehoz ennek apropjbl. Ezt az tletet n szvesen elfogadtam, a tbbiek meg gy sem igazn tehettek mst, jttek velem.
 
Visszatrve Zafr kollegra: mr a gtas rszeken folyamatos egyeztets volt annak rdekben, hogy hol is tallkozhatnk, hogy Hdmezvsrhelyen ne keveredjnk el. gy lett a tallkoz helye Mrtly, Hdi srz, a holt Tisza-g mellett.
 
Mivel egy kicsit elbb rkeztnk, fotzs a parton, pihens a srzben. Kis id elteltvel ltom m, hogy nagy sebessggel rkezik egy „rlt bicajos”, na mondom a tbbieknek… ez csak Zafr lehet! Nem tvedtem! Bemutatkozs, ismerkeds, beszlgets. Majd jtt az elinduls. Mivel tudta, hogy engem rdeklenek a termszeti kpzdmnyek, elvitt minket a Mrtlyi s-Tisza-holtghoz, ahol is rszben vgigjrtuk a tansvnyt. rdekes ltvnyt nyjtottak az itt tallhat termszeti kpzdmnyek. Kszlt is jcskn fot a vzbl kill szraz fkkal teleszrt lpos terletrl. Utlag is ksznjk ezt az lmnyt, ezt is kr lett volna kihagyni! (Vajon hny ltnivalhoz rtam mr ezt? s hnyhoz szerettem volna mg oda rni? De!!!! Igyekeztem visszafogni magam. Tnyleg egy ltvny(ok)ban gazdag trt sikerlt teljestennk.)
 
A holtgrl: „A kpzmvszek kedvelt alkothelye, a tjkpileg is megkap mrtlyi Tisza-part, mely 1971-ta vdett. A Tisza egykori rtert az 1846-ban megkezdett folyszablyozs a tredkre zsugortotta. A krtvlyesi s az nysi kanyar tmetszsvel kt holtg keletkezett. A morotvkkal bezrt szigetek, mlyfekvs rtri erdk, rtek buja nvnyzete gazdag llatvilgnak nyjt menedket. A tjvdelmi krzet nemzetkzi jelentsg vizes lhely. Tzezernyi vadld s vadrce jelenik meg rvzkor s tlen a be nem fagy folyszakaszon. Nyrvgi s szi ltvnyossg a feketeglyk s a kcsagok vonulsa.”
 
Majd irny Hdmezvsrhelyen a „Zafr-tanya”. Vacsi s frds utn egy egsz estt betlt ismerkeds, beszlgets, melynek a f tmja mi is lehetett volna ms, mint a bicajozs! n hrbl mr ismertem a „megszllott Zafrt”, aki versenyzknt ismeretes cges berkekben (is). m a tbbiek ekkor szembesltek azzal, hogy a mi „kirnduls bicajozsunk” mennyiben ms, mint a versenyszer lsport! Megtudtuk, hogy a htvgn egy 24 rs versenyre kszl, erre mennyit s hogyan edz, stb., stb. Akkor utlag az eredmny: Zafr, Bihari Tibor trsval a Znkn megtartott 24 rs frfi du versenyen ezstrmes lett! Gratullok! Gratullunk!!! Nem semmi teljestmny! Lerva, a mi sznkbl, olyan banlis, hisz csak tudja hogy ebben az ltalam lert pr mondatban mennyi „minden” is tallhat: rengeteg verejtk, tbb havi (vi) munka, szenveds, bnat, (csaldrl) lemonds, s nem utols sorban az rm, s rmknny, amikor szltottk, hogy lpjen fel a dobogra! Azt hiszem, ismtelten meg kell ksznnm Zafrnak s kedves csaldjnak, hogy ismeretlenl befogadtk kis csapatunkat, megvendgeltek minket, s biztostottk szmunkra a szlls lehetsgt.
 
Megtett tv (km): 89,58
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 5.01.17
tlagsebessg (km/h): 17,8

11. nap

Hdmezvsrhely - Szeged
(Vonattal Bajig)
 
Eljtt a „hivatalos” Tisza-tra utols napja. Lehet csak n reztem gy? Sajnlattal, szomoran vettem tudomsul, hogy a mai nappal vget r a tra, a kaland, a ltnivalk sokasga, egy j kis CSAPATTAL val egyttlt, a kzs tekers. Lehet, csak belekpzelem? Mintha minden rsztvev arcn is ez az rzs tkrzdtt volna.
 
Reggeli kvt mg kollegknl fogyasztottuk el, megkszntk, hogy segtettek neknk, majd irny Szeged. Zafr mg vllalta, hogy megmutatja szmunkra Hdmezvsrhely nevezetessgeit. Amit gy „gyorsban” lttunk a vrosbl, szp kis vros, br rszletes megismershez azrt tbb id kellett volna. Reggeli vsrlst kveten irny a 47-es t. Zafr mg elksrt a vros szlig. Itt rszletes tbaigaztst adott, hogy merre is menjnk.
 
Reggelink elfogyasztst kveten el is indultunk Szegedre. Algyig, a Tisza-hdig, kerkprton tekertnk. Majd jtt az utols 10 km. Mit ne mondjak? „Kiss” (vagy kurvra?) nagy volt a forgalom itt!!! Vagy csak mi szoktunk el ettl? A gtakon, ahol jformn rajtunk kvl csak a madr jrt (vagy mg sem), nem volt ilyen gondunk.  A 47-esen jttek-mentek az autk, teherautk, mg szerencse, hogy az t ktsvos volt, s a tbbsg kell oldaltvot tartott.
 
Szeged tblnl, ha mr volt rajtfot… kellett egy clfot is! Elkszlt, irny a vros! Hazarkezsnket vonattal terveztk megoldani. A vonatindulsig mg volt pr rnk. Irny nzeldni, irny a Dm-tr. Ezt krbejrva, megnztk a Dmot is. Majd irny a Tisza, hogy tle is elbcszzunk.
 
s igen!! Tisztl val bcszsnl a csapatunk elcsendesedett…. Felfedeztem magunkon a korbban lertakat…. „szomoran vettk tudomsul, hogy a mai nappal vget r a tra, a kaland, a ltnivalk sokasga, egy j kis CSAPATTAL val egyttlt, egytt tekers”. Mit is mondhatnk? Ksznm, hogy velem/velnk tartottatok, hogy kzsen ltk t a jt (s remlem minl kevesebb) rosszat. Hisz utunk sorn kzsek voltak az lmnyek, kzs volt az egymsrautaltsg, kzs volt nygnk, bajunk, rmnk! Remlem, ez a tra legalbb annyira emlkezetes marad nektek, mint nekem! s hogy jl sikerlt… ezrt KSZNETTEL tartozom nektek!
 
s most kne valami frappns zr gondolat, sszegzs: Mit is ltnk t trnk sorn? Csendes, virgos falvak, romantikus, ltnivalktl hemzseg teleplsek, magnyos, vadregnyes tjak, hossz (beton)gtas szakaszok, tvol a vrosi nagy forgalomtl, a vros zajtl, a lakott terltektl, mindezt tbb szz kilomteren t. Vagy…
 
Vagy tn mgis jobb lenne ide a bevezetben rt ksznet?
 
„Ksznjk a Tisznak”, hogy VGIG biztostotta azt a csodlatos lmnyt, a ltnivalk sokasgt, melyet alkalmunk volt tlni s megtapasztalni! tkzben a termszet ezer csodja mutatta meg magt neknk: a kis folybl folyamm szlesed TISZA, a hatalmas rterek, fk, korhad trzsek, rejtlyes vzmossok, ahol minden apr zugbl harsnyan trt el az let. Kihagyhatatlan lmnyt nyjtottak a betonozott gtak, melyek az rintetlen, hbortatlan termszet benyomst sugalltk. Sorolhatnm a megtekintett mzeumokat, templomokat, egyb nevezetessgeket, melyeket vndorlsunk sorn felkerestnk. rdekes volt megismerni azokat az embereket, akik lelket adtak mindannak, amit ptettek s mg most is a LELKT rzik annak, ami az itteni termszetbl fakad, s mindezt, szmunkra furcsa buzgalommal, szintn, mintha nem is lennnk szmukra idegenek, megosztottk velnk, az IDEGENNEL.”
 
Remlem ez a beszmol msokat is arra btort, sztnz majd, hogy kerkprra lve felkeressk kis haznk ezen vadregnyes, s mg rintetlennek tn tjait, nevezetessgeit. Sok sikert hozz, s legalbb annyi lmnyt, olyan j csapatot, amit mi kaptunk a trnk sorn!
 
Miutn gy kellen elrzkenyltnk, mg folytassuk a napi trtnsek lerst! Mondtam n, hogy nem lesz szokvnyos ez a beszmol! Zr gondolat utn mesedlutn? Ht ez van!
 
Az lloms krnykn egy gyors gyros ebd. Kiderlt, hogy van korbban is vonatunk. Mivel mr semmi kitztt cl nem volt elttnk, gy dntttnk, hogy irny haza! Pontosabban csak Bodza. Rnk mg vrt egy egyesleti tra a Gemenci erd, illetve Duna mentn. gy mi a hazautazst csak Bajig abszolvltuk. Hiba, kell egy kis Dunai levezets egy Tisza-tra utn! A tbb rs vonatozs mg mindig dg unalom, fleg ha mg t is kell szllni. Leszlls eltt bcs Bodztl a vonaton, majd hrmasban utaztunk tovbb. A bajai szllsunk nem volt messze az llomstl, mg gy sem, hogy sikerlt jl elkevernk. A tbbit csak cmszavakban: szlls elfoglalsa, meleg vacsi, frds, UNO, fekvs.
 
Megtett tv (km): 34,22
Tekerssel tlttt id (ra/perc/mp.): 2.19.16
tlagsebessg (km/h): 14,7
 

Folytats »»»

 
Ami fontos lehet
 
 
2022. mrcius
 
2022. janur
 
2021. oktber
 
2021. szeptember
 
2021. jnius
 
2021. mjus
 
2021. prilis
 
2021. mrcius
 
2021. februr
 
2020. szeptember
 
2020. jlius
 
2020. februr
 
2019. oktber
 
2019. szeptember
 
2019. augusztus
 
2019. jlius
 
2019. jnius
 
2019. mrcius
 
2018. oktber
 
2018. szeptember
 
2018. jnius
 
2018. mjus
 
2018. mrcius
 
2017. december
 
2017. oktber
 
2017. jlius
 
2017. jnius
 
2017. mjus
 
2017. prilis
 
2017. mrcius
 
2017. februr
 
2016. december
 
2016. oktber
 
2016. szeptember
 
2016. augusztus
 
2016. jlius
 
2016. jnius
 
2016. prilis
 
2016. mrcius
 
2015. december
 
2015. oktber
 
2015. szeptember
 
2015. augusztus
 
2015. jlius
 
2015. mjus
 
2015. prilis
 
2015. mrcius
 
2015. janur
 
2014. december
 
2014. november
 
2014. szeptember
 
2014. augusztus
 
2014. jlius
 
2014. jnius
 
2014. mjus
 
2014. prilis
 
2014. mrcius
 
2013. november
 
2013. augusztus
 
2013. jlius
 
2013. jnius
 
2013. mjus
 
2013. prilis
 
2013. mrcius
 
2013. februr
 
2012. oktber
 
2012. szeptember
 
2012. augusztus
 
2012. jlius
 
2012. jnius
 
2012. mjus
 
2012. mrcius
 
2012. februr
 
2011. november
 
2011. oktber
 
2011. szeptember
 
2011. augusztus
 
2011. jlius
 
2011. jnius
 
 
Ltogatottsgunk
Induls: 2011-08-11
 

 Amennyiben regisztrlsz oldalunkon, az jonnan feltlttt tartalmakrl, esetleges fejlesztseinkrl hrlevlben rtestnk...


* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.