nezopontjaink

2011. június

Kézimunkáim

Novellák

» Tisza túra - Szami élménybeszámolója 2.

2012. július 18., szerda

Dombrád-Tiszaladány

Reggel útnak indultunk a helyi közértig, és Hege tudta, hova vigyen minket onnan! A Tisza-parton lévő strandra! Kiültünk a partra levezető lépcsősorra, mint a verebek, és a víztükröt, madarakat bámulva reggeliztünk. Fantasztikusan jó volt! Szeretnék minden reggel ilyen helyen reggelizni!

Előtte azért a boltban még volt egy „édes” sztorim. A pultnál kértem ezt-azt, amit majd megeszünk reggelire, a hölgy selyempapírba csomagolta egyesével az árukat, de nem írt rájuk semmit. Majd megyünk a kasszához. Ahogy a kosárból teszi át a pénztáros hölgy a másik kosárba a cuccokat, blokkolja is. Meglepetten kérdezem, hogy fogásra ilyen könnyen meg tudja állapítani, mi is van benne? Erre Bodza közli velem nagy vigyorogva, hogy hát hisz ő adta ki hátul a pultban a kajákat! Na, ennyit az arcmemóriámról…

Reggeli után Dombrád központjában megtekintettük a vasúti skanzent és az itt lévő pici múzeumot is, majd elindultunk aznapi utunkra. A skanzen jópofa, mert ki vannak rakva régi mozdonyok, kocsik a kisvasútból, ugyanakkor elkeserítő, mert be vannak törve az ablakai, kiszaggatva a vezetékei. Hiába festegették épp újra a kocsikat, ezt a fokú rongálást az nem fedi el.

Egyenes utunkhoz képest tettünk egy kis kitérőt, mert csapatunk úgy döntött, hogy megnézné a paszabi szőttest, így begurultunk a faluba. Meg is találtuk a múzeumot, ahova beengedett egy kedves fiatal hölgy, de a néni, aki készíti ezeket a vásznakat, sajnos nem volt elérhető, így csak néztünk, de nem okosodtunk.
Viszont ha már faluban jártunk, és láttunk egy nagyobbacska-forma közértet, be is vásároltuk az ebédnek valót, amit a gátról kicsit letérve, a Tisza-parton, a Balsánál lévő komp mellett fogyasztottuk el. Ott pedig nincs bolt, se étterem, ahol harapnivalóhoz juthatnánk!

Nem túl sokat tekerve elérkeztünk Szabolcsra, ahol a térképünk, illetve a Drágám által kigyűjtött látnivalós listánk is jelölte, hogy itt található a Mudrány-kúria, amit esetleg érdemes megnézni. Megkerestük. Érdemes volt.  Vele szemben van egy honfoglaláskori földvár is, amire senkinek nem volt kedve rajtam kívül felmászni, egyedül meg semmi kedvem nem volt nekiindulni a melegben, így ez kimaradt most a programból.

Ahogy folytattuk utunkat (mára nem volt túl sok látnivaló), beértünk Rakamazra. Innentől igen nagy lett a közúti forgalom, hisz ráfordultunk a Tokajba vivő útra. Én hajlamos vagyok ilyenkor nagyobb tempót diktálni magamnak, hogy a gázos, veszélyes, forgalmas, nem-szerem-utat minél hamarabb magam mögött tudjam. Szerencsére Hege is így van ezzel, úgyhogy a sor elején beletapostunk a pedálokba.
Mikor elértük Tokajnál a Tisza felett átívelő hidat, tátva maradt a szám. A hídtól balra, a Tisza partján, olyan töméntelen mennyiségű sátor volt felállítva, hogy már ennek a látványától tömegundorom támadt. Azért persze megörökítettem, hogy más is szörnyülködhessen utólag a fotókat nézve.  Ekkor döbbentünk rá, hogy a véletlenül elkapott Hegyalja Fesztiválba botlottunk. (Egy héttel el kellett tolni a túránkat az eredeti időponthoz képest munkahelyi körülményeim miatt. A fesztivál akkor eszünkbe se jutott, nem emiatt volt ebben az időpontban a túra. Az időbeli egybeesésre csak a szállásfoglaláskor döbbentünk rá!) A bulizó fiatalok tömege áradt a hídon, és lakott a tömeg-iglukban a híd lábánál. Azon gondolkodtam, hogy mivel ezek a sátrak baromira egy kaptafára készülnek, akkora népsűrűségben még józanon se találnám meg a sajátomat! De ezek a fiatalok nyilván nem maradnak józanok. Hogy találnak majd haza? Vagy abban az állapotban már tök mindegy, csak vízszintbe kerüljenek valahol?? Elkeserítő. Mindenesetre ekkor kezdtük áldani az eget, hogy a Hege által neten lelt szállások mindegyike fullon volt a kérdéses időpontban, így nem Tokajban aludtunk aznap, hanem az onnan 7 km-re található Tiszaladányban. Elég messze volt a fesztiváltól ahhoz, hogy csend és béke legyen. És mi erre vágytunk!

Miközben megcsodáltuk és lefotóztuk, ahogy a Bodrog beleömlik a Tiszába, áttoltuk a gépeket a hídon. Itt kupaktanácsot tartottunk, hogy mi is legyen a nap hátralévő részével. Mivel mind a négyünket idegesített a sok részegen gajdoló fiatal, a tömeg, és mivel holnap úgyis pihenőnap, amit Tokajra szántunk, úgy döntöttünk, elindulunk szállásunk felé, útközben pedig lesz valami nagyobb bolt, ott vásárolunk vacsorának valót – aznapra inkább lemondunk a meleg kajáról. Így is lett. A következő sarkon találtunk egy Pennyt, ahova kettesével mentünk be. Alig tudtuk kivárni, hogy a másik kettős végezzen a boltban és indulhassunk már! Engem baromian frusztrált a légkör, és sajnos némi félelemérzetet kelt bennem mindig az ilyenféle tömeg. Úgyhogy mikor kiértünk közülük, megkönnyebbülten sóhajtottam fel.

Menet közben bemutatott Drágám. Na nem csúnyát, csak jobbra egy utcába, ahol a Szerelem pincesor van! Ott terveztünk másnapra borkóstolót, mivel az egyik pincét ő már próbálta két éve, és meg volt vele elégedve, hát oda fogunk visszamenni.

Javában mentünk kifelé a városból, sőt azon is túl. Jobbról a tokaji szőlőhegy emelkedett már mellettünk, mikor Hegének gyanússá vált, hogy rossz helyen vagyunk. Térkép, GPS. Tényleg nem itt kéne lennünk! Némi tanakodás után visszafordulás, helybéli megkérdezése, újbóli megbeszélés. Végül nem mertük bevállalni a bizonytalan földutat, hanem visszatekertünk az elágazásig, ahol el kellett volna fordulnunk balra. Visszanézve láttam, hogy valami okos elforgatta a táblát, ezért nem láttuk. Így ugyan némi kitérőt kellett tennünk, ráhúztunk a napi távra, viszont megcsodálhattuk a szőlőföldeket a távolból. Nekem tetszett, nem bánom, hogy „eltévedtünk”!

Tiszaladányba érve gyorsan megtaláltuk a szállást, egy tóparti lovaspanziót. Furcsa hely, de ajánlom figyelmetekbe! A pici udvarban tyúk, póni, kutya, az istállókban lovak. Azt beszélgettük Hegével, hogy furán keveredik az igényesség az igénytelenséggel a házban. A panzió nevével hímzett törülközők, pici szappan volt bekészítve a fürdőszobákba, hűtő, tűzhely is volt a konyharészen, ugyanakkor a burkolatokon, a tapétán pl. meglátszott, hogy rosszul összeválogatott dolgokból készült, nem jó minőségű, összecsapott munka. Mindegy, azért jót aludtunk itt!

Fürdés és vacsi után felkerestük a helyi vendéglátóipari egységet, ahol néhány sör legurítása közben megbeszéltük a másnapi terveket. Eddigre egyértelműen eldöntötte Bodza és András, hogy kihagyják a tokaji városnézést, annyira megrémisztette őket a fiatalok tömege.  Inkább körbenéznek kicsit a faluban. Ráadásul Bodza felfedezte a térképen, hogy van nem messze egy komp, így Hege eredeti terve helyett (vissza Tokaj, Rakamaz, és úgy tovább lefelé) erre kéne mennünk majd, ha jár a komp. Ahogy Hegével átnézték, kiderült, hogy ezzel nyernénk vagy 30km-t. Ehhez a tervhez akkor ők megnéznék azt a kompot másnap.
Kettős érzés volt bennem. Szerettem volna, ha az eredeti útvonalnál maradunk, mert vonzott, hogy legyen egy 100km feletti napunk, szerettem volna magam kicsit jobban terhelni, kipróbálni. Viszont taszított a Tokaj-Rakamaz közti útszakasz, ahol már idafelé is rengetegen voltak, és szívesen kihagytam volna. Úgyhogy nem kellett nagyon nagy rábeszélés, hogy én is az alternatív útvonal mellett tegyem le a voksomat.

Drágámmal viszont úgy gondoltuk, hogy a tömeg ellenére sem mondunk le a másnapi városnézésről, busszal bemegyünk, ahogy terveztük. Kis séta, kis városnézés, kis borozás a késői kelés után, ez volt a tervünk.

Sörözés után még némi otthoni kártyacsata, majd nagymosás, és végre ágyba zuhanás!

- megtett táv:                     83,90 km
- tekeréssel töltött idő:      4.48.01
- átlagsebesség:                  17,5 km/h
- max. sebesség:                 30,5 km/h

2012. július 19., csütörtök
Tokaj

Mint említettem, Drágámmal kettesben buszoztunk be ezen a napon Tokajba. Busszal. Mivel túránk során erre a napra pihenést terveztünk tekerés tekintetében, és amúgy sem nyitnak korán a múzeumok, ráadásul a busz is igen furán jár, hát nem terveztünk korai indulást. Kényelmes reggeli és KV-zás után ballagtunk ki a megállóba, ahol is a busz nem jött. És nem és nem. Már kezdtünk aggódni, hogy valamit benéztünk, és be se jutunk Tokajba, amikor végre feltűnt az utcasarkon a nagy kék járgány. Úgy negyed órát késhetett, ha jól emlékszem…
Az ablakából figyelve láttam, hogy időközben a minket félrevezető útjelző táblát már helyrebillentették.
Ahogy sétáltunk, persze, megint a nagy tömeg és a részeg fiatalok voltak a „fő attrakció”.
Egyik belvárosi pincénél kértünk 1-1 pohár bort kóstolónak. A hölgy láthatóan nem állt a helyzet magaslatán a borfajták és a készletek ismeretének tekintetében, gondolom, nyári diákmunkás lehetett, tán épp csak a fesztivál idejére...  Mindegy, azért a bor finom volt. Kimentünk a Bodrog partjára is kicsit szétnézni, szép volt a táj, a csónakok, jóleső a csend, a béke. Ahogy haladtunk kifelé a városközpontból, úgy a tömeg is egyre csökkent, és konszolidálódott.  Miért nem lepődtünk meg rajta, hogy a Tokaji Múzeumban, ahova bementünk, tulajdonképpen senki látogatót nem találtunk, főként nem fesztiválozó fiatalokat?! A kultúrprogram után nézegetvén az óránkat, visszaindultunk. Beültünk egy elegánsforma étterembe, ahol szimpatikus volt az étlap, és a teraszról szép a kilátás a Bodrogra. De a kaja azért nem kapna sok csillagot. Se igazán ízletes, se igazán nagy adag nem volt. Mindegy, legalább főttételt ettünk ma is. Egy utcai árustól vettünk még palacsintát, majd felsétáltunk a pincesorra. A Hege által ismert pincébe befordulván kiválasztottuk, mit is kóstolnánk meg, majd előkerült a tulajdonos hölgy, és az épp ott lévő vendégekkel együtt minket is levezetett a pincébe. Jó volt látni, tetszett! Úgy döntöttünk, hogy a félszáraz sárga muskotály különösen finom, hát vettünk is ebből kóstolót szüleimnek, illetve túratársainknak, amit ők este, a vacsora után, szívesen el is fogyasztottak!
A Szerelmi pincesorról a bortól és egymástól mámorosan ballagtunk le a már előző nap felfedezett közértbe ellátmányért, majd a nagy meleg elől árnyékba húzódva vártunk egy jó fél órát a buszunk érkeztéig.

Apró adalékok a fiatalok szórakozási szokásaihoz:
- A belvárosban egy részeg fiú gitárt pengetve, egyhangúan kántált. Roppant bonyolult volt a dalszöveg: „Adjál pénzt vagy húzz el a faszomba!”
- Másutt egy szál alsógatyában és pólóban, láthatóan öntudatlanul (nem szimplán alva) feküdt egy srác az utcakövön. Hogy hol hagyta a nadrágját? Ki is emlékezhet erre abban a felfordulásban…
- Mivel a legtöbben sátraztak, volt náluk polifoam. Nagyon sokan, ahol épp kedvük szottyant, lehevertek rá. Akár a járda mellett. Lehet, nekik amúgy sem volt sátruk, sátorhelyük, csak csöveztek az utcán a fesztivál napjai alatt?!
-Ezt csak Hege elmeséléséből tudom, ő hallotta: egy fiatal másik fiatalnak mondta, hogy adjon neki pénzt, mert már elfogyott az összes, amit magával vitt. Szép baleset! Előző nap kezdődött még csak a hepaj, és szombatig tartott! Mi lesz vele addig pénz nélkül?

Mikor visszaértünk a szállásra, túratársaink épp akkor indultak el ismét. Gondolták, körbetekerik a tavat. Kisvártatva halljuk ám, hogy vissza is tértek. Kiderítették: a tó megkerülhetetlen.  Vacsi közben mesélték, hogy látták délelőtt a helyi templomot belülről, és mennyire szép, és ezt nekünk is látni kell. Nem tiltakoztunk, mivel amúgy is le akartuk fotózni, csak a busz érkezésekor nem voltak jók a fényviszonyok, később el akartunk még sétálni ide.
Szerencsénk volt, mert akkortájt lett vége bent valami rendezvénynek, mikor odaértünk, és jött a lelkész asszony is, mesélt nekünk, megmutogatta a templomát. Ott volt a gondnok is, aki szintén egy kedves, beszédes úr. Miután a lelkész asszony hazament vacsorázni (nagyon fáradt volt már szegény, gyerektáboroztatás zajlott épp a szomszéd épületben, az ő vezetésével), a gondnok tovább beszélgetett velünk. Szokás szerint Hegével felmásztam a karzatra fotózni, miközben Bodza tartotta szóval a helybélit.  Tényleg nagyon szép templom, ez is nagyon bejött nekem! Érdemes volt megnézni!

Fürdés után UNO és ágynyugalom.

- megtett táv:                     0 km
- tekeréssel töltött idő:      0
- átlagsebesség:                  0 km/h
- max. sebesség:                 0 km/h

2012. július 20., péntek
Tiszaladány-Tiszacsege

A Bodza által felfedezett rövidebb útvonalon mentünk végül, s Tiszatardosnál kompoztunk egyet. Így kerültünk Tiszalökre, az erőműhöz. Miután kerítésen kívülről megszemléltük, Hegével megbeszéltük, kár, hogy nem volt érkezése előre lebeszélni telefonon egy gyárlátogatást, mert „de jó lenne, ha…”. Erre gondolt a Drágám egy merészet, elballagott a kapuhoz, és a biztonsági őrnek előadta, mi is a helyzet. Néhány telefon után megjött a jó hír, zöld utat kaptunk. Nemsoká kijön egy úr értünk, és megmutatja az erőművet belülről is. Én bevallom, nagyon örültem ennek, mert érdekelnek az ilyenek. Ritkán járok gyárban, és jó kicsit belelátni, hogy is mennek a dolgok ilyen helyeken. Bodza viszont másképp látja ezt. Önként és dalolva kint maradt, míg mi bámészkodtunk, így őrizte a gépeket reggeli közben.

Már kintről nézegettük, hogy egy ilyen erőműnél vajon miért pont egy fiatal nő szobra áll, és miért tart villámot? Idegenvezetőnktől tulajdonképp ez volt az első információ, amit megtudtunk. Pedig nem is kérdeztük.  Annak idején rabok (kényszer)munkájával épült az egész létesítmény, és polgári alkalmazottként egy kislány hordta a melósoknak a vizet. Nem tudni, miért, de egyszer leesett és meghalt a lányka. Őt hívták Zsuzsinak. Őt mintázta meg a szobrász, a villám a kezében pedig a villamos energiát szimbolizálja.

Következő nagyobb megállónk Tiszadobon volt, amiről már korábban is hallottunk Hegétől. Hogy ott van egy Andrássy-kastély, és az milyen szép és jó, de gyermekváros működik-működött benne. Amúgy látogatható, de mikor két éve ott jártak, pont rendezvény volt, ezért nem engedték be őket. Reméli, hogy idén nagyobb szerencsénk lesz! Szóval ilyen előzmények után gurultunk be a kapun, és tátva maradt a szám. Hatalmas, impozáns, felújított, csilli-villi épület magasodott előttünk a szikrázó napsütésben. Előtte a kertben asszonyok dolgoztak, próbálták a park-részt kicsit helyrepofozni, ápolni a gyepet, növényeket. Ők mondták, hogy az épület sajnos nem látogatható, most lett felújítva. Rögtön elkedvetlenedtünk. Ekkor azonban azt is hozzátették, ha szerencsénk van, tán épp most fog jönni a főépítész, kérdezzük meg, talán beenged. És láss csodát, tényleg jött, és némi várakozás után tényleg beengedett. A teljes felújítás ugyanis már elkészült, de a tulajdonos még nem vette át az épületet. Végigvitt minket a földszinti termeken, nekem a szám is tátva maradt. Tágasság, elegancia. Szép! És nagyon érdekes volt látni a csupasz helyiségeket, a berendezetlenséget. Így azért ritkán van az embernek alkalma megcsodálni egy kastélyt!  Hege azt mondta, ő jobban örült volna neki, ha már átadás után, berendezve, múzeumként láthatta volna, de azért így is tetszett neki. Én jobban örültem neki így.

Találtunk egy kellemes cukrászdát is a faluban, így KV és fagyi fogyasztás, valamint közérti feltankolás után kereszteztük a gátat. Ám nem fordultunk rá rögtön, előbb még legurultunk a helyi pontonhídig. Még sose láttam ilyet közelről. És mekkora mázlink volt! Már majdnem indultunk, mikor beúszott egy nagyobbacska motorcsónak a képbe, ami miatt a pontonhidat megnyitották. Hát ezt muszáj volt végignézni, mivel addig el se tudtuk képzelni, hogy működik az elemek szétszedése, újra összerakása! Izgalmas volt ezzel képbe kerülni!

Miután műszakilag itt is kikupálódtunk kicsit, felkúsztunk a gátra, és aznapi végcélunkig odafenn nyomtuk a pedált. A gáton megálltunk a Tisza szabályozásának emlékművénél, később pedig ebédelni is. Igaz, előbb Bodzát és Andrást átküldtük a forgalmas úton, hogy keressenek alkalmas ebédterepet odaát, mi meg elindultunk a főúton, hogy hátha láthatunk egy kis Tiszát. Sajnos messze volt tőlünk a híd melletti területen, csak a magasból láthattuk (én kifejezetten parti ebédre vágytam, nyűgösködtem is emiatt eleget), de a híd mellett találtunk pár szilvától roskadozó fát, úgyhogy két zacskóba szedtünk belőle bőven. Ebédhez és vacsihoz el is fogyott. Igaz, a többiek elég szerények voltak, én fogyasztottam a legtöbbet.

Innen már tényleg csak Tiszacsege jött, ahol a gátról jobbra letérve a komp melletti kocsmában legurítottunk némi frissítőt, majd megkerestük a szállásunkat. Én meg csak tátottam a számat. Későbbi, kőteleki alvóhelyünkkel összehasonlítva… Háááááááááát… Árban kevesebb, színvonalban duplája volt ez! Két légkondis szoba, külön WC és fürdő, teljesen felszerelt konyha. Kis, tiszta, barátságos házikó az udvar végében. Nagyon kultúrált, színvonalas hely, ez feltétlenül megérte! Mondtam is Drágámnak, hogy egy ilyen kis házikót szívesen elfogadnék állandóra lakni is!

Miközben a csomagokat pakoltuk le, tanakodtunk, mi legyen a nap hátralévő részével. Azt már korábban egyeztettük, hogy pizzát fogunk rendelni, mert a településen nem igazán van meleg étkezési lehetőség, hacsak vissza nem megyünk a komphoz, de ehhez senkinek nem volt kedve. Mi Hegével hajlottunk rá, hogy elmegyünk pancsolni a termálfürdőbe, a többieknek ehhez nem volt hangulata. De hát nem vagyunk összekötve! Ekkor jött a következő dilemma. Hogy jutunk el oda? Gyalog picit messzinek tűnik, de a biciklit meg hogy hagyjuk a kapun kívül? Biztonságos az? Vagy nem lehetne bevinni? Házigazdánk hallva tanakodásunkat felajánlotta, hogy neki még úgyis vissza kell mennie a virágboltjukba a feleségéhez, kocsival eldob minket a fürdőbe, nem gond ez neki! Hálásan fogadtuk a felajánlását, gyorsan átöltöztünk, és már indultunk is!  Jó az a strand, még b.sör is volt, csapolva!  És a kajákat, meg azok árait látva, picit sajnáltuk is, hogy közös vacsi, pizza mellett döntöttünk. Jó lett volna ott enni valamit...
Jó 1,5órás ázakodás után én már kezdtem elunni magam, meg azért a pocakunk is kezdett jelezni, hogy idő van, hát kikászálódtunk a melegvízből, és hazának vettük az irányt. Otthon gyorsan kiválasztottuk, milyen pizzát kérünk, majd elvonultunk fürdő iránt. Szerencsére a többiek ezzel addigra már végeztek, így szabad volt a pálya. Bodza pedig megrendelte négyünk vacsoráját.
Kaja után úgyse találjátok ki, mi volt a program!  UNO-party!

- megtett táv:                     80,27 km
- tekeréssel töltött idő:      4.00.47
- átlagsebesség:                  20,0 km/h
- max. sebesség:                 32,0 km/h

2012. július 21., szombat
Tiszacsege-Abádszalók

Erre a napra egy kis extra programunk is volt. Már amikor komolyan felmerült a Tisza-túra ötlete, és kezdtünk mocorogni, keresgélni, szervezkedni, persze, hogy meséltem a családnak, barátoknak. Szüleim akkor megemlítették, hogy idén ők is terveznek egy hosszúhétvégét a Tisza-tó mellett. Erre én rögtön lecsaptam, hogy ha ez tényleg így van, akkor próbáljuk meg úgy összehozni, hogy akkor érjünk mi is a Tisza-tóhoz, amikor ők is épp ott pihennek és találkozzunk. Azt már korábbról tudtam, hogy van egy tanösvény a tó fölött, az ilyesmi pedig tudom, hogy őket is érdekli, megnézhetnénk együtt. Az ötlet mindenkinek tetszett, így a dátum kiválasztásában az is szempont volt, hogy nekik is jó legyen az időpont.
Majd egy pesti punnyadós hétvégénken (ritka, mint a fehér holló!) én épp a gép előtt ültem, mikor Hege felfigyelt a rádió hírolvasójára. Aznap (május 1. volt) nyílt ugyanis Poroszlón egy Ökocentrum.
Mi is lehet ez? Rögtön rákerestem a neten, ha már úgyis ott üldögéltem épp. Nagyon tetszett nekünk a hely, hát gyors egyeztetés Drágámmal, és már ment is a körlevél két túratársunknak, illetve Anyunak, hogy mi lenne, ha a tanösvény mellett ezt is megnéznénk. Persze mindenkit érdekelt a lehetőség. Ha már ott vagyunk, lássunk minél többet!

Nos, túránk során ehhez a naphoz érkeztünk.

Mivel Poroszlóig le kellett nyomnunk úgy 35-40 km-et, és 10-re oda akarunk érni, hogy jusson idő mindenre, ezért viszonylag korán indultunk. A reggelit a kompon fogyasztottuk el, ami átvitt minket Ároktőre. Jó darabig mentünk a gáton, követve többé-kevésbé a Tisza vonalát, térkép szerint kiváló betonozott úton. Csakhogy a valóságban egy idő után a beton (ami addig is igen silány minőségű volt) eltűnt, és murvás, rázós, vacak rész jött. Gyors tanácskozás, mi legyen. Itt még a többség azt mondta, maradjunk a gáton, hátha csak rövid szakasz lesz ez. Nem volt kedvünk kimenni a közútra. Valójában azonban sajnos innen úgy tűnik, végig ilyen út volt, káromkodtunk is miatta rendesen. Hegével egyszerűen csak „kurva-murvának” neveztük. Legjobb az volt, mikor ezt még egy kis szembeszél is megspékelte. Szóval, a tempónkat erőteljesen visszafogták az útkörülmények. Viszont ezen az útszakaszon a már megszokott nyulakon és madarakon kívül most rókát is láttam, amint épp besurrant a kukoricatáblába, és egy háznál rackajuhokat! Ja, és itt kellett birkák közt is keresztülvágni magunkat a gáton.

Van egy rész, ahol a tó kiszögellése miatt élesen visszakanyarodik a gát. Itt amúgy pár méter erejéig az országútra is ki kell menni. Viszont úgy tűnt, a gát továbbra is murvás, a társaság meg kezdett nyűgös lenni miatta (én is), hát egyöntetűen úgy döntöttünk, közúton folytatjuk az utat Poroszlóig. Hirtelen fel is gyorsult a tempónk!

A település határában talált kocsmában megittunk egy KV-t, majd a központban leadtuk Bodzát Misinek. Ugyanis aznap estére nekik esküvőre és lakodalomba kellett menniük, hát ők leléptek Pest irányába, másnap estig nem is láttuk a nőt.  Hármasban kerestük meg a szállodát, ahol szüleim voltak elszállásolva. Megkapták a nekik szánt tokaji bort, megkóstoltuk a pálinkájukat, sörüket, majd kocsival lementünk az Ökocentrumba.

Erre nem szeretnék sok szót vesztegetni. Ezt látni kell! A séta a víz fölött, a sok ismertető tábla, a madarak, a 3D mozi, az akvárium, a kilátóterasz, mind-mind megéri, hogy bemenjen az ember. Ha egyszer arra jár, szánjon rá egy napot! És a távcsövet se hagyjátok otthon!

Centrum után közösen akartunk étteremben ebédelni, ám akkora volt a pörgés, hogy a pincér ránk se tudott hederíteni, pedig egy ideje már üldögéltünk, így inkább szedtük a sátorfánkat, és gyrost ettünk pár sarokkal odébb. Kaja után Anyáéktól felszedtük a cuccunkat, felkapaszkodtunk a biciklikre, fel a gátra, és irány a tó másik fele!

Menet közben már csak Kiskörénél álltunk meg, ahol megcsodáltuk a vízlépcsőt, majd át is tekertünk rajta, így értük el aznapi szállásunkat Abádszalókon.

Elég érdekes hely. Faházak (kultúráltak és tiszták voltak, de azért kicsit fura, ráadásul kilincsre zárni az ajtót nem is tudtuk – vagy kulcsra, vagy sarkig tárva kellett tartani), az udvaron egy birka legelt, a tulajdonosék is ott laknak valamelyik házban. Láthatóan hatalmas pörgés a kempingben, nagy fáradtság a recepción. Tele volt az összes bungalló fiatalokkal. Elég hangosak is voltak, féltünk: „hogy fogunk tudni pihenni éjjel?”. Szerencsénk volt, nem zavartak.  Vacsorázni a két házzal arrébb lévő étterembe mentünk, aminek egy a tulajdonosa a bungallós szállással. Nagyon finomat ettünk, de a pincér lányka…. Drágám már több mint háromnegyedét elfogyasztotta a vacsorájának, mire megkapta a savanyúságot, amit kért. Természetesen azon nyomban vissza is küldte érintetlenül. Akkor már minek?

Vacsi után egyből ágyba zuttyant mindenki, és a ricsaj ellenére gyorsan elaludtak a fiúk. Hege legalábbis tutira, Andrást nem ellenőriztem le, hogy alszik-e.  Én még nem voltam akkor álmos, hát nekiálltam rejtvényt fejteni. El kellett telnie kis időnek, mire rájöttem, hogy amit hallok, az egy élő Bikini koncert! Nagyon sajnáltam, hogy nem jutott ez előbb el az agyamig, mert ekkorra Drágám már aludt. Ha még kajálásból hazafelé kapcsolok, akkor vehettük volna az irányt a hang forrása felé, és lehetett volna kicsit bulizni is. Hát, ezt bebuktam. Reszkess Hege, legközelebb szemfülesebb leszek!

- megtett táv:                     72,16 km
- tekeréssel töltött idő:      3.45.31
- átlagsebesség:                  19,2 km/h
- max. sebesség:                 30,5 km/h

2012. július 22., vasárnap
Abádszalók-Kőtelek

Nem keltünk korán, mert az eredeti terv az volt, hogy Apuék jönnek át hozzánk Poroszlóról, pancsolunk egyet délelőtt a tóban, és ebéd után megy mindenki tovább a saját dolgára. Viszont esőre és hidegre ébredtünk. Némi tanakodás és telefonos egyeztetés után az lett a döntés, hogy strand lefújva, mi megtekintjük a helyi Babamúzumot, és a napi meleg kaja az a szomszéd étterem villásreggelije lesz. Így átballagtunk, és mikor kiderült, hogy a reggeli menübe az omletten kívül kávé és gyümölcslé is tartozik, már az ára is igen barátságossá vált!  Mire felálltunk az asztaltól, az eső is elállt, csak a csúnya felhők maradtak.

Málházás után megkerestük a múzeumot. Meg kell mondjam, nekem a szám is tátva maradt. Nem nagyon tudtam elképzelni, hogy egy babamúzeum érdekes lehet, de ez az! 56cm magas babákat öltöztet a néni mindenféle népviseletbe. Leány, menyasszony, újasszony, vénlány, mindenféle. Két nagy termet töltött meg ezekkel. A ruhákat saját kezűleg, eredeti anyagokból, ruhákból készíti. A harmadik teremben a világ népviseletét kezdte összegyűjteni a nyugdíjas pedagógus hölgy. De ahogy ő mesélni tud! Már az nagy élmény! Szóval ez is egy feltétlenül megtekintendő dolog, ha arra jártok!  Mi jó másfél órát töltöttünk odabenn…

Mire végeztünk a babákkal, kisütött a nap is, meleg lett, de azért a strand mára kimaradt. Sarki közértből ebéd beszerzése, majd irány vissza Kiskörére, és fel a gátra. Mikor már nem bírtam tovább, megálltunk, letelepedtünk az út szélére, és csak úgy parasztosan, papírból, bicskával, elfogyasztottuk elemózsiánkat.

Ezen a részen tekertünk el a Sajfoki szivattyútelep mellett, nem sokkal később pedig nagy építkezési területbe botlottunk. Térképünk szerint ott a tervezett nagykörűi árvíztározó van. Lehet, hogy már nem csak tervezett?

Szállásunkra, Kőtelekre hamar megérkeztünk, hisz az elmaradt strandolás miatt rövid táv volt erre a napra betervezve. Már jó előre figyelmeztetett minket Drágám, hogy ahol aludni fogunk, az borzasztó. De valahogy mégsem sikerült rá felkészülnöm lélekben. Sajnos tudomásunk szerint a településen nincs több lehetőség!
Kívülről nem is volt semmi baj a házzal, még csodálkoztam is. De belülről… Fanyalogtam, húztam a szám, az orrom… Na, ezt a szállást nem ajánlanám senkinek. Inkább menjen pár faluval odébb, ha valaki errefelé szeretne aludni!
Szállásadónk említette, hogy nemrég nyílt egy pub, nézzük meg, jó hely. Így már tűkön ülve vártuk, hogy Bodza végre megérkezzen! Hülyéskedve rögtön betámadtuk, hogy a beígért lagzi-sütit hozta-e nekünk!  Miután lemálházott, megfürdött, mesélte, hogy menet közben látott egy tök jó cukrászdát, meg kéne nézni. Mi meg mondtuk, hogy nem, mert sörözni szeretnénk, és állítólag van egy új pub, oda megyünk. Aztán mikor odaértünk, kiderült, a két hely azonos.  Sör, kávé, fagyi fogyott csapatunk által. Itt az is kiderült, hogy szállásként is működik az épület. Csaknem azonos áron fut a nénivel. Ha ezt tudtuk volna… De mikor a túra leszervezése történt, ez a hely még nem működött. Kár.

Este szokás szerint kis UNO, aztán alvás.

- megtett táv:                     40,95 km

2011. június

Látogatottságunk
Indulás: 2011-08-11

Amennyiben regisztrálsz oldalunkon, az újonnan feltöltött tartalmakról, esetleges fejlesztéseinkről hírlevélben értesítünk...

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!