Szval a busz 1068 m tengerszint feletti magassgrl 1209 m-re vitt fel, ahol t kellett szllnunk erre a plats felvonszer izre (Lrchwand-Schrgaufzug).

(Ez a vilg legnagyobb klnleges, snen kzleked felvonja, amelynek szles, nyitott platjn egyszerre 140 ember fr el.)
Ez 1640 m-re vitt fel, ahol jra buszokra szlltunk, hogy feljussunk 2040 m-re.
Amikor msodik krben ltnk a buszban, mr ltszottak a vztrozk, az t mellettk kanyargott fel, tbb alagton keresztl thaladva emelkedtnk a msodik t szintjre. Mikor mg a buszban ltnk, mr akkor llegzetelllt volt a krnyezet ltvnya, a hatalmas vztmeg, az risi hegyek, jrszt hval bortva. Mondtam Hegnek az egyik kanyarban, hogy ez olyan szp, hogy mindjrt bgk, s ezzel a lendlettel el is pityeredtem. 
A nmet nyelv oldalakon tallt lersokbl nekem nem volt vilgos, hogy az a bizonyos idegenvezets, amire lent nem adtak jegyet, az valami ms, mint amire mi gondoltunk. Mi azt hittk, hogy a vztroz gtjra kell az idegenvezets, ahova mindenkpp szerettnk volna felmenni. Fent lett vilgos szmomra, hogy a fizets tra bevisz a vztroz gtjnak falba, ott mutatja be a mszaki berendezseket gy dntttnk, hogy ezt most kihagyjuk. Egyrszt, kb. 10 fokos bent a hmrsklet, arra nem kszltnk ezen a napon, msrszt pedig az csakis gy rdekes, ha rtjk, mit mesl rla a vezet. Mrpedig az n nyelvtudsom sajnos kevs ahhoz, hogy megrtsem. gy viszont az egyrs sta csak kidobott id s pnz lenne, inkbb nerbl stlunk, gynyrkdnk a gt tetejn. Nem bntuk meg!
Maga a vztroz kt nagy tbl ll, melyek nagy szintklnbsggel pltek egyms felett. A trnk a fels thoz vezetett, annak gtjt csinltk meg gy, hogy akr autval is jrhat legyen. Ez kt krvbl ll, a kett kztt van egy nagyobb szikla, kereszttel a tetejn, illetve egy vendgltipari egysg. A kereszthez egyedl msztam fel, Hege fltnl inkbb visszafordult s lent nzeldtt addig, majd egy kv utn elindultunk mg a msik krven picit. Eredeti terv az volt, hogy azon is vgig megynk, mert a tloldaln indult turistat a szikls rszen, ahol elrhet tvolsgban hatalmas htmeg ltszott, de vgl elgg elfradtunk, nagyon meleg volt, inkbb visszafordultunk. gy is mindent lttunk, amit ott s akkor rdemes volt megnznnk.
Lefel ugyangy lehetett jnni, ahogy fel. Busz + siklszer felvon + busz. Nem kellett sokat vrnunk semmire. Mivel dleltt korn kirtnk, ezt kveten mg jutott idnk a Sigmund Thun Klammra (szurdok) is, amivel gy voltunk, ha bejutunk nyitvatartsi idben, j, de a vztroz lvez elsbbsget, ott annyit maradunk, amennyit kedvnk tartja. Ha nem fr bele a szurdok, azzal sincs semmi baj. Szval a hajnali induls miatt mg bven volt idnk erre. Fantasztikus csodaorszg, nagyon rlk, hogy sikerlt ezt is megnznnk. Hihetetlen, mit mvel a termszet. Az ember pedig kihasznlja a lehetsgeket, fbl kszlt lpcsk, svnyek vezetnek a sziklk kzt, a gyors folys patak felett, hogy gynyrkdhessnk a ltvnyban.
Eztn pedig a szllsra vettk az irnyt. Itt is mzlink volt, mert kb. egy httel az induls eltt kaptam e-mail-t a hlgytl, hogy ltjuk-e mr, kb. mikor rkeznk. Nem tudom, milyen indttatsbl, de google maps-en rnztem a szlls kpre, ahol lttam, hogy van j nhny parkolhely kialaktva a hz eltt. gy megrtam az aznapi terveinket, s vettem a btorsgot, hogy megkrdezzem, a kocsit hagyhatnnk-e ott az egy htre. Kedvesen megengedte. Szval megkerestk a panzit, lepakoltunk, majd irny vacsorzni. Kthznyira talltunk egy szimpatikus ttermet, ahol kiderlt, hogy sszesen 6 magyar is dolgozik. Kzlk 2 pincr is foglalkozott velnk, gy nem volt gond kivlasztani, mit szeretnnk enni. Helyi specialitsokat krtnk, nem bntuk meg! Csak azt sajnltuk, hogy mikor kt nap mlva jra visszatrnk Kaprunba, pp htf lesz, ami nluk sznnap, gy nem tudunk jra nluk vacsorzni. De kaptunk tippet, hova menjnk. 
2. nap
2019. jnius 30., vasrnap
Kaprun - Krimml
Br ezen a napon mr nyeregbe szlltunk, az igazi bringatra majd csak kvetkez nap fog indulni. 
Reggeli utn felcsatoltuk a kisebbik mlhkat, ami sszesen kt napra s egy jszakra szlt. Hogy mirt? Mert msnap visszatrtnk ide, a tra htralv rszre sznt cuccokat pedig addig a kocsiban hagytuk. Minek cipeljk, ha nem muszj? Kvetkez este majd jl megcserljk a holmikat, s a nagyobbik mlhazskokra vltunk.
Kicsit ideges voltam indulskor, mert ezt a napot gy terveztk, hogy a pinzgaui kisvasttal megynk Krimml-be, amirl azt olvastam, hogy elzetesen be kell jelentkezni, ha kerkprral akarunk felszllni. Mi ezt nem tettk meg. Vajon lesz-e hely, felenged-e a kalauz, vagy mi a franc lesz? Mikor megrkezett a vonat, szerencsre semmi gondunk nem addott. Viszonylag alacsony volt a padl, a kalauz hlgy pedig prgtt ezerrel, segtett a felszllsnl, elrendezsnl. Tlzottan is prgtt, neki csak az szmtott, hogy mindenki fent legyen, a bringkat elgg rzketlenl doblta egymsnak. Szerencsre nem lett bajuk, de azrt nem tetszett, ahogy bnt velk. Hisz k csaldtagok nlunk, kretik vatosabban hozzjuk nylni!
A vonatozs tbb mint egy rnyit tartott, sokszor a Salzach kzelben vitt a vastvonal, msnap pedig kb. ugyanezen az ton fogunk visszatekerni, gy mr nyerhettnk nmi zeltt abbl, mi vr majd rnk. Mikor leszlltunk a vonatrl s elindultunk, hamar tanakodnunk kellett. A traGPS ugyanis a kzton akart bevinni minket Krimmlbe, a tblk viszont az erdn t mutattk az utat. Merre menjnk?? n az erdt preferltam, Hege meg ilyen esetekben mindig rm hagyja a dntst, aztn meg jl elszid, hogy milyen helyre vittem. Ugyanis itt nem volt kzti forgalom, s volt sok rnyk, cserbe j minsg fldton haladtunk, azonban sokszor fel, illetve le. A kzt ugyan rnyk nlkl vitt volna vgig autk kzt, de legalbb egyenletesen emelkedve, hullmzs nlkl. Lehet, kevsb lett volna megerltet, fene tudja. Engem ez sem zavart klnsebben, lveztem a csendet. Persze n is elfradtam a vgre, nem kicsit.
A clhoz rve elszr ittunk egy srt, biztos, ami biztos. Mert megrdemeltk! Aztn megvettem a jegyeket, s bementnk a termszetvdelmi terletre. Itt a krimmli vzesst nztk meg, ami Eurpban a legmagasabb, 380 m. Elszr az aljhoz mentnk oda, majd elindultunk mellette a panormaton, felfel, ez kicsit tbb mint 4 km hossz, 11 kiltpont van kijellve a bks turistk szmra. Hege a msodikig jtt fel, itt mr gynyr szivrvnyt is lttunk a vzess aljnl, majd a trde miatt visszafordult. n felmentem mg hrom pontnyit, amibl az els s harmadik nem sokat rt, a msodik volt a legjobb. Megbeszltk, hogy az els pontnl lv tteremben tallkozunk, addig iszik egy kvt meg egy srt, mg n kicsit felszaladok. Visszarve ezt a krt n is kikrtem magamnak persze. Aztn mikor indulni kszltnk s feltpszkodtam a szkbl, mr reztem, hogy izomlzam van a fenekemben, kellett nekem erdn t idetekerni! Hha, mg el sem kezddtt a tra. Mi lesz itt?? 
Nmi szuvenr beszerzse utn bringra kaptunk s irny a szlls. Ezttal mr nem az erdn t, hanem a kzton haladtunk, de ahol foglaltunk szobt, az mg az ttl jelentsen feljebb volt. Mondjuk nem bntuk meg, olyan szp helyen fekszik. A szemlyzet kedves, segtksz, mr vrtak minket, rgtn mutattk, hogy mlhzzunk le a bejratnl, mondtk, hogy hagyjuk ott a cuccokat s mr vittek is az plet alagsorban lv sszobhoz, ami a szobakulccsal nylik. Ott tudtak parkolni a bringink. Aztn a szobt is elfoglaltuk, majd kimentnk az udvarra. Egszen eddig a pillanatig fel sem tnt, milyen iszony meleg van. Mikor lemlhzva ugyan, de mg koszosan, izzadtan, kerkpros ruhban kilptnk az pletbl, sz szerint megttt a hsg. Csak ekkor realizltam, milyen idjrsban toltuk vgig a napot. Gyorsan krtnk pr srt, kompenzland az elvesztett folyadk s svnyi anyag mennyisgnket. ttanulmnyoztuk az tlapot, majd jl megvacsorztunk itt kicsit ksbb. Finom volt minden, jl tettk, hogy nem kerestnk msik ttermet, hanem megelgedtnk a helyivel. Magas, havas hegyek szomszdsgban, naperny alatt hslve, nagyszer lmny volt!
A nap mrlege szmokban:
-
megtett tv: 9,78 km
-
tekerssel tlttt id: 1:07:10
-
tlagsebessg: 8,6 km/h
-
max. sebessg: 32,0 km/h
-
napi szintemelkeds: 349 m
-
napi ereszkeds: 384 m
Folytats: ITT
|